مهریزی‌ها روزانه ۴.۵ ساعت آب ندارند/کمبود روزانه ۴۰ مترمکعب بر ثانیه آب در مهریز

رئیس آبفا شهرستان مهریز با اشاره به ۲۳۰ مترمکعب بر ثاینه آب مورد نیاز روزانه‌ی مردم این شهرستان، گفت: متاسفانه عملا قادر به تولید تنها ۱۹۰ مترمکعب بر ثانیه آب در شهرستان هستیم.

«محمدرضا موحد»اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ به سه میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب تولید آب در شهرستان صورت گرفته که حدود یک میلیون و ۸۸ هزار مترمکعب از طریق آب انتقالی و یک میلیون و ۹۷۷ هزار مترمکعب آن با استحصال از ۱۷ حلقه چاه آب موجود در شهرستان، تامین شده است.

وی تعداد مشترکان آب کل شهرستان را ۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۲۱ هزار اشتراک از این تعداد، مشترکان شهری شامل ۱۶ هزار اشتراک مسکونی و حدود پنج هزار اشتراک صنعتی، تجاری، تولیدی و دامی هستند.

موحد نیاز روزانه آب مردم شهرستان مهریز را ۲۳۰ متر بر ثانیه ذکر و خاطرنشان کرد: این در حالیست که متاسفانه عملاً تنها ۱۹۰ متر بر ثانیه آب تأمین شده و کمبود آب شرب و قطعی آن طی شش ماه گذشته باعث ناراحتی و نارضایتی ساکنان شهرستان بوده است.

رئیس آبفای مهریز از قطع آب مشترکان از ساعت ۱۱:۳۰ شب تا ۴ صبح برای وارد نشدن خللی در معیشت و زندگی و روند فعالیت‌های اقتصادی مردم مهریز طی این مدت خبر داد و گفت: سال گذشته شش حلقه چاه در شهرستان برای برداشت منابع آب داخلی حفر شد اما تنها از دو حلقه چاه بهره‌برداری آب صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان این که شبکه‌ آبرسانی باغشهر تاریخی مهریز، قدیمی و فرسوده و نیازمند به تجهیز و مرمت هستند، عنوان کرد: ایجاد تجهیزات شبکه نیاز به اعتبارات کلان استانی و حتی ملی دارد لذا برای رفع این مشکل به تدریج اقداماتی را در حال انجام داریم.

موحد در همین رابطه به گلایه‌مندی شهروندان در مورد شکستگی لوله‌های آب اشاره و اعلام کرد: بازسازی و ساماندهی این لوله‌های آسیب دیده نیاز به بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد.

این مسئول در پایان با اشاره به این که هزینه انشعاب در روستاهای شهرستان ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در شهر مهریز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، متذکر شد: با وجود تمام مشکلات آفای شهرستان، این اداره حدود شش میلیارد تومان طلب از مشترکان اداری و مسکونی دارد که مسئله‌ای نگران‌کننده برای توسعه و ارائه خدمات بهتر به مشترکان است اذا تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدام کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..