اولین کانون زورخانه‌ی دانش‌آموزی کشور در یزد کلنگ‌زنی شد

آیین کلنگ زنی اولین کانون زورخانه سرپوشیده دانش آموزی کشور در آموزشگاه پسرانه قیام ناحیه یک آموزش وپرورش استان یزد با حضور مدیران آموزش و پرورش و خیرین استان برگزار شد.

«محسن موحدی فرد» مدیر کل آموزش وپرورش استان یزد در این مراسم گفت: هر کجا دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگ‌سازی وارد شوند، می‌توانند در جامعه تاثیر گذار باشند لذا یک‌سری کارها نیاز است در جامعه نهادینه شود و هدف از ورود دانش آموزان به گود زورخانه و ورزش پهلوانی نیز برای نهادینه شدن آن در جامعه است.

وی یادآورشد: این دانش آموزان باید اصول شایسته اخلاق و جوانمردی را در خودشان به خوبی نهادینه کنند تا بتوانند سفیران خوبی برای جامعه باشند.

«مصطفی خلیلی» معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز افزود: با توجه به‌ این که دانش‌آموزان در تابستان سال گذشته در زمینه ورزش‌های باستانی فعالیت می‌کردند، اولین کانون زورخانه‌ای دانش آموزی با هدف جذب خردسالان، نونهالان و نوجوانان به این رشته جهت رشد ورزش زورخانه‌ای و افزایش تحرک و شادابی دانش آموزان کلنگ‌زنی شد.

ارتباط مجازی با فدراسیون ورزش باستانی و پهلوانی کشور و اجرای برنامه زورخانه‌ای دانش‌آموزان در زورخانه ذوالفقار از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..