استاندار مشخص کرد؛

مهلت ۲۰ روزه برای تامین زمین ۶۰ هزار مسکن در استان یزد

استاندار یزد از ازدواج، اشتغال و مسکن به عنوان سه دغدغه و مسئله جدی پیش روی خانواده ها یاد کرد و گفت: باید تمام امکانات و ظرفیت های استان برای حل این مشکلات بسیج شود و در این مسیر هیچ توجیهی برای اهمال، عدم پیگیری در کار و وجود بوروکراسی پیچیده و طاقت فرسای اداری وجود ندارد.

مهران فاطمی» در نشست شورای مسکن استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، در ادامه با بیان این که یکی از مصادیق دولت مردمی، تفسیر قوانین دو پهلو به نفع مردم است، اظهار کرد: برای اجرای این سیاست دولت در استان یزد با قید سرعت و دقت و برمبنای کار کارشناسی اقدامات را سامان می‌دهد.

وی بر فعالسازی شورای مسکن در شهرستان ها نیز تاکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران باید ضمن برگزاری مستمر جلسات این شورا و بررسی میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، وضعیت طرح‌ها را به صورت هفتگی گزارش دهند.

فاطمی با بیان این که طی ۲۰ روز باید زمین مورد نیاز برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی قطعی شود، عنوان کرد: اولویت تامین زمین در وهله اول با زمین‌های داخل محدوده، پس از آن با تامین زمین از طریق الحاق به محدوده و در نهایت استفاده از ماده شش است.

وی با تاکید بر لحاظ سرانه ها در بحث واگذاری زمین‌ها، اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب، گاز و برق با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و طبق قانون جهش تولید مسکن، نسبت به تامین زیرساخت های طرح‌ها اقدام کنند تا بعدا با مشکل تامین زیرساخت مواجه نشویم.

استاندار یزد ادامه داد: در بحث مسکن ایثارگران، معلولین و محرومین باید جلسه ویژه ای در جهت شناسایی راهکارهایی جهت تسریع در اجرای پروژه ها و کاهش هزینه های آن ها برگزار گردد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان نیز به موضوع مسکن کارگران اشاره کرد و افزود: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زمین به اتاق تعاون واگذار شود و مجموعه کارخانجات می توانند با همکاری اتاق تعاون این اقدام را انجام دهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..