استاندار یزد:

مساله اصلی استان سلامت مردم و کنترل بیماری کرونا است

فاطمی: همه ادارات مسئول باید این موضوع در اولویت فعالیت هایشان باشد که مساله اصلی و اولويت اول کشور و استان در حال حاضر سلامت مردم و کنترل بيماری کرونا است.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: رعایت شیوه نامه‌ها باید به صورت جدی انجام شود تا تاثیر خود را در کنترل بیماری کرونا داشته باشد.

وی گفت: مشکل اصلی ما در همه شهرستان‌های استان عادی انگاری شرایط است که در صورت تداوم آن می تواند موج دیگری را بدنبال داشته باشد.

استاندار هم چنین با اشاره به لزوم توجه همه مسئولان آموزش و پرورش و فرمانداران و خانواده ها به اجرای کامل واکسیناسیون گفت: در موضوع آموزش و پرورش در این دو سال آسیب‌های جدی دیدیم باید ضمن رعایت شیوه نامه‌ها واکسیناسیون دانش اموزان را به شاخص مطلوبی برسانیم تا مدارس بصورت حضوری دایر شوند.

فاطمی هم چنین خواستار تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی و تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر در زمینه بیماری کرونا و تشویق مردم برای تزریق واکسیناسیون شد.

حداد زاده دادستان یزد نیز در این نشست به همه مدیران و مسئولانی که در موضوع کنترل و مقابله با کرونا کوتاهی کنند هشدار داد با آنان برخورد خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: تاکنون ۸۶۵ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۵۹۷ دز آن نوبت اول بوده است.

دهقانی هم چنین گفت: ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان نیز واکسینه شده اند.

مدیر کل اموزش و پرورش نیز از تزریق حدود ۲۷ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خبر داد و گفت: همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا با افزایش شاخص‌های تزریق واکسیناسیون دانش اموزان شرایط لازم را برای آموزش حضوری دانش اموزان از نیمه آبانماه فراهم کنیم.

 

لزوم تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه‌ها و ضرورت مشروط کردن فعالیت اصناف به تزریق واکسیناسیون از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..