کنترل هوشمندانه معابر شهری یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: روشنایی معابر شهر یزد به صورت هوشمندانه کنترل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز عبدالحمید عباس شیاری گفت: با بهره گیری از سامانه کنترلی هوشمند روشنایی معابر، وضعیت معابر از راه دور کنترل و از اتلاف انرژی در ساعات پایانی شب جلوگیری می‌شود.

 

وی افزود: این سامانه شامل rtu و کنتاکتور و تجهیزات اندازه گیری است که قادر خواهد بود روشنایی معابر را در ساعات کم ترافیک کاهش و به صورت یک در میان یا یک سوم روشن یا خاموش کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: با اجرای این سامانه نیازی به قطع و وصل چراغ‌ها به صورت دستی در شرایط کمبود تولید نیست و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری می‌شود.

 

شیاری ادامه داد: این سامانه دارای یک نرم افزار تحت وب بومی برای کنترل از راه دور و برنامه ریزی قطع و وصل روشنایی بر روی بستر اینترنت طراحی و اجرا شده است.

 

وی نصب بر روی تابلو‌های روشنایی در معابر اصلی شهر و امکان کنترل حدود ۱۰ هزار مجموعه چراغ را از مزیت‌های آن بیان کرد.

 

شیاری گفت: ساعت‌های پایانی شب تا ساعت‌های اولیه روز که رفت و آمد به حداقل ممکن می‌رسد، استفاده از این سیستم‌ها ضمن کاهش میزان مصرف انرژی باعث افزایش طول عمر چراغ‌ها و نیاز به تعویض کمتر لامپ‌های معیوب خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تأکید کرد: بر حسب نیاز در شرایط مختلف تعدیل بار روشنایی معابر بدون کاهش امنیت مردم با بهره مندی از سامانه‌های هوشمند صورت گرفته و می‌توان به کمک آن بار مصرف روشنایی را در شرایط پیک بار کنترل کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..