رئیس شورای شهر یزد در جمع ورزشی‌نویسان استان:

اصلاح مبانی ورزش لازمه تحقق جایگاه واقعی آن در جامعه است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بر لزوم اصلاح مبانی ورزش به عنوان یک وظیفه‌ی دینی در جهت تعالی جسم و فکر افراد جامعه تاکید کرد و فرهنگ‌سازی در این زمینه را نیازمند همراهی تمامی بخش‌ها با رسانه‌های فعال در حوزه ورزش دانست.

«غلامحسین دشتی»  در دیدار با جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی‌نویسان استان، گفت: از این که با مجموعه‌ی آشنا می‌شونم که نسبت به کارکردهای خود احساس غرور و افتخار می‌کنند و تلاش دارند با ترویج فرهنگ ورزش در جهت ارتقای نشاط و امیدآفرینی به جامعه فعالیت کنند، بسیار خرسندم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و افتخارات استان یزد از گذشته تاکنون به عنوان یکی از برترین استانهای کشور که همواره مردمانش افرادی سخت‌کوش و کارآفرین حتی در سایر کشورها بوده‌اند، برخی کاستی‌های امروز در مدیریت شهری حتی در حوزه ورزش را ناشی از بی‌توجهی و نداشتن اهتمام لازم به مبانی آن حوزه دانست و تاکید کرد: به نظر می‌آید برای این که بخواهیم ورزش در فرهنگ جامعه به جایگاه واقعی خود دست یابد، نیازمند اصلاح مبانی آن هستیم.

وی اذعان کرد: این که امروز در استان و شهر یزد با پارادوکس‌هایی مانند شیوع بالای دیابت و فقر حرکتی و مسائلی از این دست مواجه هستیم ناشی از نقص شناخت ما از مبانی و فلسفه شهر و انسان است و با اصلاح آن می‌توانیم بر این مشکلات فائق آییم.

رئیس شورای شهر یزد به لزوم پروند ورزش و دین تاکید کرد و گفت: ورزش را نباید تنها به صرف بازی و سرگرمی مورد توجه قرار داد بلکه باید آن را یک ضرورت در جهت تعالی جسم و فکر بدانیم و آن را در جامعه با این دیدگاه ترویج و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان این که ورزش نوعی عبادت است، اظهار کرد: جسم نوعی امانت به انسانها از جانب خداوند است و امانتداری آن از طریق ورزش ممکن است لذا بی‌توجهی به ورزش نیز نوعی کاهلی در امانتداری در پیشگاه الهی است.

دشتی به برخی کمبودهای زیرساختی در حوزه ورزش استان اشاره و ضمن پیشنهاد ایجاد ستاد یا کارگروهی در جهت حمایت از ورزش با حضور استاندار، گفت: معتقدیم با پیوند سپاه، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان می‌توانیم بهترین استفاده را امکانات و زیرساخت‌های بلااستفاده جهت ترویج و توسعه ورزش در استان بهره گیریم.

وی همچنین بر لزوم تدوین سند توسعه ورزش و اهتمام بیشتر به ورزش های پایه تاکید کرد و گفت: ورزش می‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای تقویت هویت ملی و دینی مردم کشورمان باشد و ارتباطات اجتماعی را در بین افراد جامعه ارتقا دهد.

این مسئول در پایان با بیان این که علاوه بر رسانه‌ها سایر بخش‌ها حتی مراکز درمانی و پزشکان نیز باید در راستای ترویج فرهنگ ورزش کمک کنند، خاطرنشان کرد: باید فقه ورزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این راستا حوزه‌های علمیه نیز بیشتر به موضوع ورزش توجه داشه باشند.

«علی محمد قادریان» رئیس هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان و از پیشکسوتان رسانه‌ای ورزش یزد نیز در ابتدای این دیدار به آغاز فعالیت رسمی این انجمن در سال جاری اشاره و عنوان کرد: این انجمن با کسب مجوز از وزارت کشور با هدف مطالبه‌گری و حق‌خواهی از ورزش با توجه به اهمیت آن در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های جامعه، شناسایی و پرورش استعدادهای رسانه‌ای در حوزه ورزش و حمایت از توسعه متوازن ورزش استان با حضور جمعی از ورزشی‌نویسان مشرف به مسائل و مشکلات ورزش استان شکل گرفته و فعالیت می‌کند.

وی تاثیر عملکرد شوراهای اسلامی شهر در ترویج و توسعه ورزش محلات و حتی ورزش قهرمانی که غالباً نیز از درون محلات شکل‌ می‌گیرد، را یادآور شد و اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری و شورای شهر در این رابطه تاکنون، فعالیت‌های ورزشی بسیار کمرنگ است و نیاز است با حمایت همه جانبه مسئولان، ورزش محلات یزد جان دیگری به خود بگیرد.

قادریان با انتقاد از مدیریت شهری یزد به دلیل بی‌توجهی و بی‌رغبتی به ورزش قهرمانی برخلاف بسیاری از شهرداری ها در دیگر استانهای کشور، خواستار دغدغه‌مندی بیشتر مسئولان شهر و شورای شهر به موضوع ورزش شد.

«علی امینی» مدیر عامل انجمن نیز ضمن برشمردن برخی دیگر اهداف شکل‌گیری این انجمن، ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان به ویژه مدیران شهری با توجه به مشکلات و آسیب‌های جسمی و روحی موجود در جامعه، این انجمن را به عنوان بازویی برای کمک به خود در حوزه توسعه و ترویج ورزش مورد توجه داشته باشند.

وی در این زمینه از آمادگی کامل انجمن برای هرگونه همکاری و همفکری درخصوص اجرای تصمیمات ورزشی شورای شهر خبر داد.

«امید حسین مرشدی»، «حمید استادیان»، «محمدرضا گلیمی»، «مجید دهقانی‌زاده» و «حمیدرضا دهقان» دیگر اعضای هیات مدیره انجمن نیز در این نشست به ایراد سخن پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود در خصوص توسعه فرهنگ ورزش در استان را ارائه کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..