وقفیات به سمت موارد ضروری جامعه هدایت شود/لزوم جلب اعتماد مردم

امام جمعه یزد گفت: وقفیات را به سمت موارد ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند و مردم را نسبت به ابهامات موقوفات آگاه کنید تا واقف یقین کند که وقف صرف نیت او می شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولان اوقاف و امور خیریه استان یزد که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، ضمن تاکید بر اهمیت وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف یکی از کارهای مهم و باارزش و صدقه جاریه است و ذخیره‌ی باارزش اخروی برای واقف و منشاء خدمات و خیرات فراوانی برای جامعه است.

وی گفت: با توجه به نیت‌های متنوعی که برای وقف وجود دارد، باعث تقویت امور معنوی، فرهنگی، سلامت و علم و آموزش جامعه می‌شود و وقف در تمامی این امور اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم از وقف استفاده کرده و از آن بهره مند می‌شوند، افزود: در ارث تعدادی محدودی از افراد و بستگان از اموال متوفی به صورت درست یا نادرست بهره مند می‌شوند ولی در وقف تعدادی زیادی حتی میلیون‌ها نفر از افراد جامعه از خیرات و مزایای مادی و معنوی موقوفه استفاده می‌کنند.

ناصری با بیان آثار فراوان اخروی وقف برای واقف، اظهار داشت: اگر لطف و فضل خداوند متعال و شفاعت اهلبیت علیهم السلام نباشد بضاعت کم ما در برزخ جوابگوی نعمت‌های فراوان خدا نخواهد بود ولی با اعمال نیکی همچون وقف بعد از فوت انسان و در برزخ نیز ثواب و پاداش آن به واقف خواهد رسید و می‌تواند نواقص انسان را جبران کند.

وی افزود: وقف خیرات و خوبی‌ها را تکمیل می‌کند و هر چقدر در این کار نیت بهتر و پاک‌تر باشد ارزش وقف بیشتر شده و باعث آبادی آخرت واقف می‌شود.

ناصری به مسئولان اوقاف سفارش کرد: وقفیات را به سمت موارد لازم و ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند و همچنین با تبیین و روشنگری صحیح، مردم را نسبت به وقف مطمئن کرده و ابهامات را برطرف نمایید تا واقف یقین کند طبق وقف نامه و نیت او عمل می‌شود.

امام جمعه یزد بر لزوم ثبت موقوفات تاکید کرد و بیان داشت: متولیان وقف باید با برنامه ریزی درست و دقیق و کمک از گروه‌های مردمی در شناسایی و احیا، تایید و تکمیل موقوفات و وضع قوانین حمایتی جهت موقوفات تلاش کنند.

وی ادامه داد: بعضی از موقوفات به دلایلی دیگر از آنها استفاده نمی‌شود که لازم است با اجازه از مراجع و با راهکارهایی جهت استفاده مجدد از آنها برنامه ریزی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..