راهیابی تئاتری از مهریز به جشنواره کشوری مونولوگ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز: تئاتر «میوه ممنوعه» از شهرستان مهریز به جشنواره مونولوگ «مهر و اله» تهران راه یافت.

به گزارش یزدی نیوز، زارعیان گفت: از بین ۲۱۱ اثر ارسالی به تهران، تئاتر میوه ممنوعه به کارگردانی ابوالفضل میروکیلی و بازیگری مهناز خورمیزی بیک به اولین جشنواره تئاتر مونولگ «مهر و اله» تهران راه یافت. این جشنواره در روز‌های ۱۷ لغایت ۲۰ مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.وی افزود: تئاتر میوه ممنوعه با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در روز ۱۹ مهرماه به داوری فرهاد آئیش، حمیدرضا نعیمی و بهناز جوانمردی در خانه تئاتر تهران اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز ادامه داد: نمایش تک گویی، شیوه‌ای نمایشی است که از اواخر قرن ۱۹ در نمایشنامه‌نویسی و داستا‌ن‌نویسی متداول شده است. در این شیوه ذهن‌گرایی و درون‌گرایی مدنظر است که البته با دو رویکرد بیرونی و درونی ارائه می‌شود.

وی گفت: در تک گویی درونی، آنچه در نمایش شنیده می‌شود، در خلوت و تنهایی شخصیت می‌گذرد، یعنی به نوعی شاهد واگویه‌های درونی شخصیت هستیم که در تنهایی‌اش صورت می‌گیرد. اما در تک گویی بیرونی، نوعی برون‌افکنی است که با صدای مشخص برای یک یا چند شنونده روایت می‌شود.

زارعیان تصریح کرد: البته در هر دو مورد تا حد زیادی نظم معمول در گفتار ذهنی و بیرونی بر هم ریخته و این به دلیل بیماری شخصیت است. واگویه‌های درونی و بیرونی بیانگر تنهایی، وحشت، اضمحلال، روان‌پریشی، عصبانیت و خودخوری شخصیت است.

وی افزود: در شهرستان مهریز چند گروه نمایشی در حال فعالیت هستند که در سال جاری دو نمایشنامه «الکی» به کارگردانی ابوالفضل کریم زاده و نمایشنامه «من خودم را جا گذاشتم» به کارگردانی سید سجاد بیدکی به جشنواره مونولوگ «تین» استان یزد راه یافته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..