دریافت انسولین به شرط ثبت نام در سایت وزارت بهداشت

مدیر مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد: بیماران دیابتی با ثبت نام در سایت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت، سهمیه انسولین دریافت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر آقایی درباره مشکلات انسولین در استان گفت: وضعیت انسولین در حال حاضر نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی افزود: فقط توزیع یک قلم انسولین با هدف توزیع منطقی و عادلانه‌تر آهسته‌تر انجام می‌گیرد که این قلم هم قابل جایگزینی است و بیماران در صورتی که در تامین هر کدام از این قلم‌ها دچار مشکل شده باشند، می‌توانند به پزشکان متخصص در زمینه دیابت مراجعه کرده و پس از درج در نسخه، قلم انسولین جایگزین را دریافت کنند.

مدیر مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد درباره ثبت نام نکردن برخی از بیماران دیابتی تصریح کرد: از پنجشنبه هفته گذشته فقط بیمارانی که در سایت بیماریهای نادر وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند، انسولین دریافت می کنند.

از چهارم اردیبهشت تا ۲۰تیر ماه ثبت نام انجام شده و اکثریت دیابتی‌های استان ثبت نام کرده اند.

آقایی ادامه داد: ممکن است تعدادی از بیماران ثبت نام نکرده یا به تازگی به این بیماری مبتلا شده یا اینکه مقدار انسولین آنها در این مدت کم و زیاد شده باشد.

این افراد در شهر یزد می‌توانند در ساعات و روز‌های اداری به مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت در میدان باهنر کوچه تالار هنر مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در شهرستانها هم می‌توانند به واحد دیابت بیمارستانها مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

البته این ثبت نام با ثبت نام بیمه متفاوت است و باید در سایت بیماریهای نادر وزارت بهداشت ثبت نام کرده و نگران سهمیه انسولین خود نباشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..