استاندار یزد:

گردشگری خط قرمز استان یزد است/دیدار گردشگری‎ها با استاندار بدون وقت قبلی!

استاندار یزد از گردشگری به عنوان خط قرمز خود در استان یاد کرد و از پیگیری دو نکته‌ی مهم امنیت و پرواز در حوزه گردشگری استان خبر داد.

«مهران فاطمی» در نشست تخصصی با فعالان گردشگری و مدیران اصناف این حوزه در استان که شب گذشته در محل هتل داد برگزار شد، با بیان این که رویکردها به حوزه گردشگری محدود به سه بخش مسائل و برنامه‌های زیرساختی، حمایت و پشتیبانی است، اظهار کرد: در بخش رویکردی، گردشگری باید خط قرمز نظام باشد و رئیس جمهور به عنوان مقام عالی کشور برای اولین بار در طول تاریخ این مهم را اعلام کرده است.

وی با بیان این که در برنامه ارائه شده‌ی وی از ۱۵ بند ارائه شده، هفت بند مربوط به گردشگری است، گفت: خط قرمز ما در استان یزد نیز گردشگری است.

وی با اشاره به پیگیری دو نکته مهم امنیت و پرواز در حوزه گردشگری یزد، تصریح کرد: در بحث حمایتی و پشتیبانی، مالیات و تسهیلات در دستور کار است و نامه‌ای نیز به معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شده است.

وی هماهنگی بین دستگاه‌ها، تعطیلی پنج شنبه‌ها و بیمه را نیز به عنوان دیگر مسائل مهم این صنعت یادآور شد و گفت: ما باید از طرح رویکرد و راهبرد خارج شده و به مرحله اقدام و تحقق آنچه در جلسات مطرح می‎شود، وارد شویم.

این مسئول با بیان این که باید شاخص و معیارهایی را برای سنجش عملکردهایمان در خصوص گردشگری داشته باشیم، گفت: در اولین جلسه شورای اداری استان، نماینده منتخب گردشگری در خصوص مسئله گردشگری و انتظاراتی که از دستگاه‌ها وجود دارد، سخنرانی کند و تاکید ما بر فهم این موضوع است که گردشگری، خط قرمز ما در استان است.

وی به انتخاب مشاور و دبیری برای شورای ویژه توسعه گردشگری استان تاکید کرد و گفت: این فرد باید امور را از داخل استانداری پیگیری کند و همراهی و پشتیبانی شود.

وی با بیان این که ساختار شورای ویژه گردشگری استان باید چالاک و سبک باشد، افزود: شخصاً ریاست این شورا را برعهده می‌گیرم و جلسات شورا با حضور همه معاونان استانداری برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان این که معاونت فرهنگی در ساختار استانداری باید به طور رسمی دیده شود، گفت: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دیده نشده اما برای اولین بار، شهردار شهر میراث جهانی را به عضویت شورای معاونان استان در می‌آوریم.

وی افزود: معتقد هستم که جایگاه شهرداری شهر میراث جهانی، جایگاهی ویژه است و شهرداری به عنوان متولی شهری باید در آن سطح باشد تا بتوانیم هماهنگی‌ها را دقیق‌تر انجام دهیم.

استاندار یزد با تاکید بر این که فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان و صنعتگران و سرمایه‌گذاران و نمایندگان تشکل‌های گردشگری بدون وقت قبلی می‌توانند با من دیدار کنند، گفت: ظرف ۲۴ ساعت باید زمانی هرچند کوتاه از وقت خالی را به این مسئله اختصاص دهند.

فاطمی در پایان به مسئله بافت تاریخی یزد اشاره کرد و با طرح این سوال که «اگر نتوانیم امنیت بافت تاریخی را حل کنیم به چه دردی می‌خوریم؟» گفت: این مسئله غیرقابل حل نیست اما نیازمند پیگیری است و به جدیت احتیاج دارد و من معتقد هستم که با پیگیری کردن و جدی بودن می‌توان این مسئله را حل و فصل کرد، از طرفی شما هم باید محکم باشید تا بتوانیم به یاری خدا و همکاری هم، این مشکلات را حل و فصل کنیم.

در این جلسه، نمایندگان اصناف مشکلات متعددی را مطرح کردند که شامل مشکلات کمپ‌های کویری با وجود دشواری‌های سرمایه‌گذاری، اهمیت جایگاه طبیعت گردی، فقر پرواز خصوصاً پروازهای بین المللی و پیگیری مسیرهای تکلیفی، تعطیلی پنج شنبه‌ها، برگزاری همایش سفیران گردشگری، پیگیری مصوبات ستاد کرونا، آموزش، امنیت بافت تاریخی و مشکلات فرهنگی، بازاریابی و تبلیغات بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..