دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه رضوی:

نیاز است هنرمندان یزدی در قاب تصویر شهر یزد بدرخشند

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی گفت: جای فیلمساز حرفه ای و شاخص کشوری که در محدوده یزد کار کند، خالی است و نیاز است هنرمندان یزدی در قاب تصویر شهر یزد بدرخشند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از کمیته رسانه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی، حمیدرضا صالحیه یزدی در سومین نشست اتاق فکر یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی گفت: نگاه به جشنواره باید بلندمدت باشد و هر ساله کارگاه های آموزشی با محوریت یک موضوع و به صورت مستمر و حتی پس از جشنواره تا پایان کامل دوره برگزار شود.

وی افزود: در کنار این کارگاه ها نیز، حوزه های دیگر فیلمسازی به صورت کارگاه های کوتاه مدت و در زمان جشنواره آموزش داده شود.

صالحیه خاطرنشان کرد: با این شیوه در یک برنامه پنج ساله، یک دوره فیلمسازی حرفه ای به صورت جامع و کامل، مرور شده است و فیلمسازانی حرفه ای تربیت شده اند که آثاری ارزشمند تولید کرده اند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه رضوی با اشاره به اهمیت کارگاه های آموزشی که در حاشیه یازدهمین دوره جشنواره برگزار می شود، گفت: در نظر است این طرح ها، با رویکرد جدید و با رشد کیفی نسبت به دوره قبل برگزار شود و خروجی آن، مجموعه فیلمنامه هایی با رویکرد فرهنگ رضوی باشد.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند هنر سینما گفت: بسیاری از دغدغه‌های ما با هنر سینما، بسیار راحت تر می‌تواند نشان داده شود و بسیاری از قابلیت های یزد به طور خاص در بستر این هنر، قابلیت تصویرسازی و نمایش را دارد.

صالحیه خاطرنشان کرد: یزد، قابلیت و پتانسیل های بسیاری از جمله اساتید و هنرمندان حرفه ای دارد که باید از حضور و اندیشۀ فیلمنامه نویسان و فیلمسازان خوب یزدی در این جلسات و برنامه ریزی ها بهره گرفت و به صورت سفارش تولید، از هنر آن ها حمایت کرد.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره فیم کوتاه رضوی همچنین گفت: با یک برنامه ریزی درست، می‌توان استعداد ویژه هنرمندان یزد را شناسایی کرد و از هنر آن ها بهره مند شد، همانگونه که موفقیت جشنواره فیلم کوتاه رضوی در یزد نیز به این دلیل بود که با کمک و همیاری همه برگزار گردید و شأن آن حفظ شد.

بخش نظردهی بسته شده است..