ابتلا یزدی‌ها به بیماری‌های غیرواگیر، بالاتر از میانگین کشوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: بیماری‌های غیر واگیر در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است و در ابتلا به بیماری‌های دیابت و سرطان در رتبه‌های اول کشور قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر دهقانی گفت: بر اساس آمارها، ۷۰ درصد بیماری‌های کشور را بیماری‌های غیرواگیر به خود اختصاص می‌دهند و مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر در کشور، شامل بیماری‌های دیابت، قلب و عروق، فشار خون و سرطان است.

 

وی افزود: متاسفانه بیماری‌های غیر واگیر در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است و به خصوص در ابتلا به بیماری‌های دیابت و سرطان در رتبه‌های اول کشور قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: فعالیت کم بدنی، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات و الکل از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌آیند.

 

دهقانی با اشاره به قابل کنترل و درمان بودن بیماری‌های غیرواگیر مزمن در صورت تشخیص به موقع اظهار داشت: حداقل انجام روزانه نیم ساعت پیاده روی تند، مصرف روزانه دو تا سه وعده میوه و سبزیجات، مصرف کم فست فود، مصرف حداقلی روغن، نمک و شکر و عدم استعمال دخانیات و الکل از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر است.

 

وی توصیه کرد که افراد ۳۰ سال به بالا به منظور غربالگری و مراقبت به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..