رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

وزارت کشور اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ازخواست تا اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار، در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد با اشاره به اینکه مسئله اصلی استان یزد، همچنان آب است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴۰ روستای استان یزد به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری مناطق، آب‌های بی‌کیفیت و نامطلوبی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: افت آب‌های زیرزمینی مشکلی اساسی در استان یزد است به نحوی که سالانه ۴۵ سانتیمتر از دخائر سفره‌های زیرزمینی کسر می‌شود.

جوکار با بیان اینکه کمبود آب، توسعه استان را زیر سئوال برده است، عنوان کرد: باید برای انتقال آب به یزد برنامه ویژه ای داشته باشیم زیرا اگر شرایط به همین نحو پیش برود، سرمایه گذاران از یزد فراری می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های صنعتی و معدنی یزد بیان کرد: یزد در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه نخست را در کشور دارد و در زمینه ذخائر معدنی نیز در جایگاه خوبی در کشور قرار داریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس به بیان سایر ویژگی‌های یزد در حوزه های کشاورزی، گلخانه داری، گردشگری، فرهنگی و … پرداخت و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم یزد، جهانی شدن بافت تاریخی این شهر است که می تواند گامی موثر در توسعه استان باشد.

جوکار ادامه داد: بافت تاریخی وسیع در یزد توانسته این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل کند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

وی، ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور در یزد، خواستار واگذاری برخی امور وزارت کشور به استانداران شد و گفت: اگر قرار باشد یک استاندار و فرماندار برای هر امری معطل تصمیم وزارت کشور باشد کار به خوبی پیش نمی‌رود بنابراین لازم است اختیارات استانداران افزایش یابد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..