یک مقام مسئول خبر داد:

ورود ۴۰۱ واحد صنعتی یزد به چرخه احیا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد یزد با اشاره به ورود 401 واحد صنعتی استان به چرخه احیا گفت: احیای واحدهای تولیدی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ از فعالیت کارگروه تسهیل تا امروز ۴۰۱ واحد تولیدی صنعتی در فاز نخست برای دریافت تسهیلات ۱۶هزار میلیارد تومانی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به آغاز به کار رصد کلی در زمینه شناسایی واحدهای راکد و نیمه‌فعال در سطح استان ادامه داد: واحدهای دارای اشتغال کمتر از ۱۰۰ نفر و با کمترین توانمندی که در حال تولید هستند یا طرح‌های صنعتی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.

این مسؤول اضافه کرد: واحدها باید برای اعلام درخواست دریافت تسهیلات به سازمان صنعت، معدن و تجارت به سایت بهین‌یاب مراجعه کنند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی از بررسی اطلاعات واحدهای نام‌نویسی شده در این سامانه خبر داد و بیان داشت: اطلاعات این تعداد از واحدها از سوی کمیته‌های تخصصی احصا شده و نوع مجوز‌های فعالیت، پروانه‌های بهره‌برداری، میزان اشتغال، وضعیت فعلی واحد، برآورد سرمایه در گردش و سرمایه ثابت همچنین میزان پیشرفت طرح‌ها نیز مشخص شده است.

علمدار یزدی با تاکید بر اینکه میزان اشتغال واحدها بر اساس بررسی لیست بیمه مشخص شده است عنوان کرد: با احصای این واحدها و پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات آن‌ها تا حدود زیادی ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد استان، در تحقق به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مدنظر رهبر معظم انقلاب، گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: مهم‌ترین اهداف استان در حوزه تولید و صنعت با توجه به نامگذاری سال جاری تسهیل، رفع موانع و رونق تولید، اشتغال پایدار صنعتی و توسعه صادرات در واحدهای تولیدی است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات با هدف رونق تولید است تصریح کرد: این تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده که فقط با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند.

علمدار یزدی با اشاره به مصوبه بانک مرکزی و سیاست‌های حمایتی دولت در راستای رونق تولید یادآوری کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی و با استناد به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی تمامی بانک‌ها موظف هستند مشکلات تولید را حل کرده و در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دهند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..