ساماندهی معتادان خیابانی، کدام دستگاه مسئول است؟

معتادان خیابانی پدیده نامطلوبی است که ساماندهی آن محتاج همکاری دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش یزدی نیوز چند روز قبل کلیپی در فضای مجازی استان یزد پخش شد که احساسات بسیاری از افراد جامعه را جریحه دار کرد، بیماری بی خانمان و معتاد که در شرایطی سخت روزگار سپری می‌کرد.

امثال این بیمار که حال و روزشان خوب نیست یا در سر چهار راه‌ها در حال تکدی گری اند و یا چشم انتظار خیران و مردم نوعدوست تا حتی با یک وعده غذا همراهی شان کنند.

سلیمانی، رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد در مورد درمان این معتادان که بعضا بیمار نیز هستند گفت: اگر چه همه خدمات لازم درمانی را برایشان انجام می‌دهیم، اما هنگام ترخیص متاسفانه کسی را ندارند تا آنان را ببرد و یا جایی آنان اسکان یابند تا در آسایش و آرامش باشند.

در کشور ما موضوع رسیدگی به این افراد فرا دستگاهی است، از بهزیستی و شهرداری گرفته تا نیروی انتظامی و مراکز بهداشتی و درمانی باید برای ساماندهی این افراد پای کار بیایند.

عطابخش مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: شرط رسیدگی و حمایت بهزیستی از این افراد متجاهر بودن آنهاست، یعنی در انظار عمومی اقدام به مصرف مواد مخدر کنند و یا اینکه از گروه‌های مورد حمایت بهزیستی باشند و در این صورت است که بعد از جمع آوری توسط نیروی انتظامی و با حکم دادگستری به مراکز درمان اعتیاد منتقل می‌شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..