لزوم برنامه ریزی استاندار جدید برای مسئله آب استان یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر: استاندار جدید باید برای مسئله آب و آلایندگی‌های استان برنامه‌ریزی داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با استاندار جدید یزد گفت: شما از این به بعد فعال اجتماعی یا سیاسی نیستید بلکه استاندار و به عنوان پدر استان و متعلق به همه مردم هستید. انتظار می‌رود به گونه‌ای عمل کنید که حتی مخالفان بیان کنند که شما به همه قشر‌ها توجه دارید.

وی افزود: بر فرض مثال نمی‌شود تنها به افراد مؤمن، معقتد و ولایی توجه کرد و از مابقی افراد غافل شد، چون ما هنگام انتخابات از همه مردم خواهان رأی هستیم نه یک قشر خاص.

نماینده یزد و اشکذر با اشاره به اینکه توسعه استان به دلیل مشکل آب با رکود مواجه شده است، تصریح کرد: اگر به مسئله آب توجه جدی نشود در سال‌های نه چندان دور با چالش جدی روبرو می‌شویم، بنابراین آب، پایه و زیرساخت اصلی استان برای توسعه در چهار سال آینده به شمار می آید.

جوکار خواستار برنامه ریزی استاندار جدید برای مساله آب شد و گفت: خط دوم انتقال آب دو یا سه سال است که تعطیل شده و امسال مجلس بودجه ۱۰۰ میلیاردی به آن اختصاص داده است، اما مجری، پیمانکار و اراده قوی برای اجرای طرح وجود ندارد. اگر کار‌ها انجام شده بود اکنون مطابق برنامه سال ۱۴۰۰ شاهد ۵۰ درصد کار بودیم و با ظرفیت‌های قانونی بودجه به راحتی می‌توانستیم استفاده می‌کردیم.

وی آلایندگی را از مشکلات دیگر استان برشمرد و ادامه داد: متأسفانه در طی سال‌های گذشته سمت و سوی استان به سمت صنایع بوده و توجه نشده که این صنعت می‌تواند چه آسیب‌های را به استان یزد وارد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بر لزوم تغییر نقشه راه استان تأکید کرد و اظهار داشت: نقشه راه آینده باید مطابق با اقلیم بومی استان یزد باشد و عناصر واقعی شکل دهنده صنعت هم ویژه استان طراحی شود. باید به سرمایه‌گذاران در این بخش توجه شود تا ورود کنند و سود و سرمایه آن‌ها هم حفظ شود.

جوکار تأکید کرد: برخی از شهرستان‌ها از سرمایه اشباع شده اند و اگر باز هم سرمایه‌گذاری شود جمعیت غیر بومی را افزایش می‌دهد، چون در حال حاضر در آن شهرستان‌ها نرخ بیکاری صفر شده و از استان‌های دیگر ورود می‌کنند و توزیع امکانات بهم می‌خورد.

وی با اشاره به شعار عدالت محوری دولت سیزدهم خاطرنشان ساخت: اگر بودجه به درستی خرج نشود دستاوردی برای شهرستان محروم نخواهد داشت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..