همزمان با هفته دفاع مقدس؛

«خانه عمو حسین» منتشر ‌شد

همزمان با هفته دفاع مقدس «خانه عمو حسین»؛ روایت ایثار و مجاهدت رزمندگان یزدی در دفاع مقدس به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «خانه عمو حسین» با موضوع ایثار، مقاومت، جانفشانی و ابتکارات رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز خانه عمو حسین، نوشته مصطفی زمانی‌فر نویسنده خوش ذوق یزدی به خلاقیت، هنرنمایی و نقش سازنده مقنی‌ها و رزمندگان یزدی در جهاد هشت ساله می‌پردازد.

در سال ۱۳۶۱ مقنی‌های یزدی به سرپرستی شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» در اقدامی مبتکرانه، مجاهدانه و حیرت‌انگیز با حفر بیش از ۴۰۰ متر کانال و تونل زیرزمینی در عملیات فتح‌المبین، زمینه حضور رزمندگان در پشت خطوط دفاعی دشمن و غافلگیری و شکست دشمن بعثی در این بخش از جبهه را فراهم کردند و پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات محقق شد.

در این کتاب به حماسه پاتک زید و حضور تیپ مستقل ۱۸ الغدیر یزد در منطقه کوشک و خط پدافندی زید و همچنین تک رژیم بعث عراق در روز ۲۵ مهر ۱۳۶۳ پرداخته شده است.

در این واقعه، تهاجم دشمن با پاتک به موقع و دفاع جانانه رزمندگان یزدی دفع و دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود؛ این حماسه‌آفرینی و پاتک پیروزمندانه که برگ زرینی در تاریخ افتخارات و مجاهدت‌های رزمندگان یزدی است به قدری اهمیت داشت که محسن رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه، در مراسم تشییع شهدای پاتک زید در یزد از این یگان به عنوان «تیپ پیروز الغدیر» یاد کرد.

نویسنده در این کتاب با پژوهش، تحقیقات میدانی‌، مصاحبه، مطالعه و مرور اسناد و کتاب‌های مرتبط، به واکاوی و تبیین جزئیات ماجرا و اتفاقات خط پدافندی زید پرداخته و در این اثر سعی شده با یک روایت واقعی، پیوسته و مستند در سه فصل، مخاطب به ویژه نسل جوان با یک حماسه مهم دوران دفاع مقدس آشنا شود.

این اثر جذاب و خواندنی به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات سوره مهر در ۲۵۰ صفحه روانه بازار کتاب شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..