کمک یک میلیارد ریالی خیرین یزدی در ویژه برنامه “نوای دل”

خیرین و نیکوکاران یزدی با حضور در برنامه نمایشی "نوای دل" و گلریزان به مناسبت اربعین حسینی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

به گزارش یزدی نیوزد، ستاد دیه استان یزد با همکاری اداره فرهنگی و تربیتی زندان شماره ۲ یزد به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اقدام به برگزاری ویژه برنامه نمایشی “آوای دل” و گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرد که در این برنامه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

مدیرکل زندان‌های یزد گفت: با کوشش پرسنل خدوم ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

حسن سبزواری افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۲۶ میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۷۶ میلیارد ریال، این تعداد زندانی از زندان آزاد شدند.

وی با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان افزود: از این تعداد، ۶۰ مددجو مالی، ۱۲ مددجو نفقه، ۱۱ مددجو مهریه، ۵ مددجو حوادث کارگاهی و ۲ مددجو دیه تصادفات رانندگی بودند.

سبزواری درباره پویش‌های ستاده دیه در ایام محرم و صفر اظهار داشت: در ماه محرم پویش “هر هیئت آزادی یک زندانی” اجرا و برنامه تلویزونی “نذری ماندگار” در ۳۰ قسمت ساخته و از شبکه استانی یزد پخش شد که با اجرای این پویش مبلغی قریب به ۶۰۰ میلیون تومان از خیرین و نیکوکاران و هیئت‌های عزاداری جذب شد و زمینه ساز آزادی ۱۳ زندانی جرائم غیر عمد گردید.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ادامه داد: در ماه صفر نیز پویش “قدم قدم تا آزادی” توسط ستاد دیه استان اجرا شده و تا انتهای ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت که تاکنون مبلغی قریب به ۵۵۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان یزد اهدا شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..