امام جمعه یزد:

سیره امام حسین (ع) الگوی رفتاری مردم و مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سیره امام حسین (ع) الگوی رفتاری مردم و مسئولان باشد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در نماز اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت و عزاداری حضرت امام حسین (ع) از اهمیت و فضیلت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به مکاشفه‌ای که یکی از علما با حبیب ابن مظاهر داشته است، افزود: این عالم بزرگوار می‌گوید از حبیب ابن مظاهر سئوال کردم شما که از یاران امام حسین (ع) بودید و در راه ایشان به شهادت رسیدید و به طور قطع درجات خوبی دارید، آیا می‌خواهی به دنیا برگردی؟ حبیب ابن مظاهر در پاسخ گفته است؛ آری. برای سه کار دوست دارم به دنیا بازگردم؛ اول اینکه زیاد صلوات بفرستم، دوم برای اینکه در مجالس امام حسین (ع) شرکت کنم و سوم اینکه خدمتگزار و سقای زوار امام حسین (ع) باشم.

ناصری همچنین با نقل روایتی در مورد بدگویی و مزمت یک جوان در مورد امام حسین (ع) نزد خودشان ادامه داد: این جوان قبل از مواجهه با حسین ابن علی (ع) خشمگین‌ترین دشمن او و بعد از مواجهه با او، بالاترین دوستدار آن حضرت شد. این سیره اهل بیت (ع) است که حتی با دشمنان خود نیز به نحوی مدارا می‌کنند که دشمن نیز شرمنده آن‌ها می‌شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اخلاق‌مداری و سیره پاک اهل بیت (ع) به گونه‌ای است که دشمنان را شرمنده رفتار و اخلاق خود و هم مرید خود می‌کنند.

وی ادامه داد: این سیره ارزشمند اهل بیت (ع) ، اخلاق‌مداری ، مردمداری و صبوری در رفتار آن‌ها باید برای همه ما الگو باشد و در ترویج این سیره اهل بیت (ع) بکوشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..