تجلیل از یک فعال محیط زیست در یزد

یک فعال محیط زیست که به صورت خودجوش در امر حفظ و ترویج محیط زیست استان به فعالیت می‌پردازد، از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند این شهروند مسئولیت پذیر، بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست تأکید کرد.نیره پورملائی افزود: صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور صد در صد امکان پذیر نیست و تلاش همه دوستداران محیط زیست خصوصا تشکل‌های مردم نهادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند را می‌طلبد.

وی با مهم دانستن فعالیت تشکل‌های زیست محیطی و تاثیرگذاری مستقیم این تشکل‌ها در رشد و ترویج فرهنگ زیست محیطی اقشار مختلف مردم تصریح کرد: حفظ محیط زیست بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه‌ای همگانی است و متاسفانه امروز محیط زیست در حوزه‌های مختلف مورد تهدید قرار گرفته است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این بین می‌طلبد دیدگاه‌ها نسبت به محیط زیست را تغییر دهیم و باید برای رفع این دغدغه‌ها از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های زیست محیطی و مردم استفاده کرد.

گفتنی است حامد زحمتکش یکی از فعالان محیط زیست است که بیش از ۱۰ سال به همراه خانواده با حضور در مناطق داخل و خارج استان و تفرجگاه ها، نسبت به ترویج حفاظت از محیط زیست و استفاده از دوچرخه توسط شهروندان، تلاش کرده و درختکاری، آبیاری نهال‌ها، جمع آوری زباله و … از دیگر اقدامات وی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..