نرخ ولادت در استان یزد بالاتر از متوسط کشوری

مدیرکل ثبت احوال استان یزد: استان از نظر میانگین روز ولادت، شاخص ۱۵/۶ درصد در سال ۹۹ را به خود اختصاص داد در حالی که شاخص کشوری ۱۳/۶ بوده است.

به گزارش یزدی نیوز مکرمی در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ثبت احوال استان در سال گذشته اظهار داشت: مهمترین راه برای تحقق توسعه یافتگی در یک کشور، ثبت دقیق آمار و اطلاعات هویتی و ترکیب جمعیتی افراد جامعه است.

وی افزود: سازمان ثبت احوال سه مأموریت حاکمیتی را به عهده دارد که عبارتند از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از اسفند ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تا مرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه یافت و در آن ۵۱ دستگاه اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که ثبت احوال در این جشنواره رتبه برتر را کسب کرد.

وی خاطرنشان ساخت: بیش از ۲۵ هزار تعویض شناسنامه، ۵ هزار و ۳۰۰ گواهی فوت، ۱۸۹ مورد تغییر نام،۴۱۳ مورد تغییر نام خانوادگی، ۲۰۸ مورد رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کیفری، ۳۷۱ مورد صدور و اجرای آرای حل اختلاف را در ابتدای سال تاکنون در استان شاهد بودیم.

مکرمی افزود: ۹۶ درصد افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند درخواست دادند که تاکنون ۷۶ درصد کارت‌ها به جمعیت واحد شرایط تحویل داده شده و ۱۸ درصد درخواست‌ها در صف صدور است.

وی ادامه داد: استان یزد از نظر میانگین روز ولادت شاخص ۱۵/۶ درصد در سال ۹۹ به خود اختصاص داده در حالی که شاخص کشوری ۱۳/۶ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ارتقای زیرساخت‌ها و امنیت شبکه، برقراری ارتباطات سببی و نسبی، کاربردی شدن کارت ملی هوشمند و ایجاد بانک اطلاعاتی آرامستان‌ها را از جمله برنامه‌های در دستور کار این اداره عنوان کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد هم در این نشست گفت: تحویل داده‌های آماری از پیش نیاز‌های تدوین برنامه هفتم توسعه به شمار می‌آید.

ترحمی اظهار داشت: شاخص‌های مختلف دانش آموزی، بهداشت و سلامت جامعه، جمعیت و آینده استان و جمعیت کارگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در تحویل کارت ملی هوشمند نسبت به استان‌های دیگر از جایگاه خوبی برخورداریم که این امر نتیجه تلاش کارمندان این اداره در ثبت به موقع اطلاعات است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..