فعالیت مجدد سینما‌های یزد با فیلم درخت گردو

رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: فعالیت سینما‌های یزد با اکران فیلم درخت گردو که جلوه‌ای از فداکاری‌ها و استقامت مردان و زنان غیور این مرز و بوم است، از سرگرفته شد

به گزارش یزدی نیوز فهیمه سهیلی راد گفت: بازگشایی سالن‌ها سبب خرسندی همه اهالی سینماست و به عنوان دستگاه متولی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سینمایی همچنان همه تلاش خود را به حمایت از صنوف سینمایی معطوف می‌داریم.

وی افزود: استان یزد ۱۹ سالن سینما دارد که ۹ سالن آن در شهر یزد و بقیه در شهرستان‌ها هستند. ۹ سالن شهرستان یزد متعلق به دو پردیس سینمایی تک با پنج سالن و جام جم با چهار سالن است که در دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده و با همکاری این اداره کل و موسسه سینماشهر بطور پیوسته نسبت به بهسازی و توسعه سینما‌های خود فعال بوده اند.

سهیلی راد تصریح کرد: در طول سال‌های ۹۵ تا ۹۹ تلاش زیادی کردیم تا شهرستان‌ها نیز مجهز به سالن سینما شوند. در این راستا سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تفت، ابرکوه، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد تجهیز و به عنوان سینما مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: علاوه بر آن سینما‌های آهن شهر بافق و طوبای میبد نیز با رایزنی‌های انجام شده برای اختصاص فیلم‌های روز سینما، فعالیت جدی تری را آغاز کردند. اشکذر نیز به همت بهره بردار خصوصی و تجهیزات اختصاص داده شده از طرف موسسه سینماشهر، سالن آموزش و پرورش آن شهرستان، بازسازی و در سال ۹۷ افتتاح شد.

وی ادامه داد: با اختصاص دستگاه سینماسیار توسط انجمن سینمای جوانان، شهر‌های خرانق، عقدا و ندوشن نیز به ناوگان سینمای استان خواهند پیوست. جدیدترین سینمای استان هم سینما نگار میبد است که سالن یک آن با مالکیت بخش خصوصی در شهریور ۹۹ افتتاح شده و ان شاء الله سایر سالن‌ها نیز با رفع شرایط ناگوار کرونا تکمیل و به بهره برداری برسند.

سهیلی راد با اشاره به ارتباط جدایی ناپذیر تماشاگر با سینما گفت: متاسفانه شیوع ناگهانی ویروس کرونا، از میان صنوف سینمایی، بیشترین میزان خسارت را به سینما‌ها وارد کرد و به دلیل تعطیلی سینما‌ها از اسفند ۹۸، این صنف دچار ضرر و زیان جبران ناپذیری شد.

وی از تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اخذ تسهیلات تحفه و کارا برای مالکان سینما‌ها خبر داد و افزود: بسیاری از سینما‌های کشور حتی در شرایط غیر قرمز کرونایی نیز به دلیل عدم استقبال مخاطبان، هزینه حامل‌های انرژی، هزینه نیرو‌های شاغل در سینما و عوامل دیگر اقدام به بازگشایی نمی‌کنند. از آنجا که این مسأله، فعالیت مجدد سینما‌ها در دوران پساکرونا را به مخاطره می‌اندازد، می‌تواند سبب تعطیلی سینما‌های کوچک و سالن‌های شهرستان‌ها نیز شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..