دفاع مقدس، قله رفیع، نقطه اوج رشادت، ایثار و عشق

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در پیامی هفته دفاع مقدس را گرامیداشت.

به گزارش یزدی نیوز، متن پیام سردار پور شمسی بدین شرح است:

“هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌ی زمانی نیست؛ بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند، مصرف کند و سرمایه گذاری نماید. ” (حضرت امام خامنه‌ای)

تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی (علیه السلام) و محدودیت‌های بوجود آمده در زیارت عتبات عالیات، یادآور دلتنگی و شوق زیارت کربلا در دل‌های پاک شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل است.

هفته دفاع مقدّس تداعی‌گر دل‌های نورانی، جان‌های گرامی و انسان‌های بزرگی همچون سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که با بذل خون پاک خود، ضمن آبیاری نهال انقلاب اسلامی، موجب گشودن راه کربلا برای عاشقان آن حضرت گردید.

دفاع مقدس، قله رفیع و نقطه اوج رشادت، ایثار، عشق، شور و شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی بود.

امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به رهبری آمریکای جنایت کار با تشکیل ائتلاف تلاش می‌کنند هم مانع تداوم پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و به خصوص تقویت قدرت منطقه‌ای آن شوند و هم با صرف هزینه‌های بسیار زیاد، سعی دارند تا جوانان ایران زمین در شرایط کنونی، با معارف دفاع مقدس آشنا نشوند؛ از همین روی آنان به شبهه افکنی نسبت به دفاع مقدس در مقیاس وسیع روی آورده، تلاش می‌کنند ذهن جوان امروز را نسبت به آن دوران بدبین سازند.

بدون تردید، در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، وضعیت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح خود قرار داشته به گونه‌ای که اقتدار و توانمندی لازم را هم در عرصه دیپلماسی و هم در بعد نظامی و فرهنگی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمن دارد و این درحالی است که شرایط منطقه مخصوصا اخراج فضاحت بار امریکا از افغانستان نشان از افول آن ادعای ابرقدرتی قلدرمآبانه است.

در این شرایط انتظار آن است که تمامی نخبگان جامعه، اصحاب رسانه و اهل قلم، صاحبان تریبون‌ها و خصوصاً اصحاب هنر به رسالت تاریخی خود در قبال دفاع مقدس در گام دوم عمل نمایند و با استخراج مفاهیم و گنج متعالی دفاع مقدس، آن را بی تحریف به جوانان نشان داده و نسل جوان باید بداند که چه کسانی و با چه اهدافی جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند. جوانان ما باید بدانند که دشمنان در این تجاوز، چه اهدافی را دنبال می‌کردند. جوانان ما باید با عوامل و علل پیروزی ملت ایران در آن جنگ هشت ساله، به درستی آشنا شده و به رموز دفاع مقدس دست یابند.

سپاه الغدیر استان یزد با درک درست شرایط کنونی و اشراف بر نقشه‌های شوم دشمنان، بر این اعتقاد است که با درس آموزی و عبرت گرفتن از دوران پر افتخار دفاع مقدس به راحتی می‌توان تمامی توطئه‌های جبهه استکبار در دهه پنجم انقلاب اسلامی را با شکست مواجه ساخت. از این روی، امید آن داریم که تمامی دلسوزان بویژه دولت مردان انقلابی دولت سیزدهم با تمسک به منش شهدای گرانقدر، با نیت الهی در رفع مشکلات مردم شهید پرور ایران اسلامی مجاهدت نمایند و در این مقطع، برای تبیین معارف دفاع مقدس برای نسل جوان بکوشند.

در پایان سپاه الغدیر با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس، عزّت و سرافرازی را برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهید پرور دارالعباده یزد از درگاه خدای متعال درخواست نموده و علوّ درجات شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای عزیز جبهه مقاومت و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را از درگاه حضرت حق جل شأنه مسئلت دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..