امام جمعه یزد:

فرآیند رسیدگی به امور مردم باید در شهرداری یزد اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه فرآیند رسیدگی به امور مردم در شهرداری‌ها طولانی است، گفت: این روند باید اصلاح و در انجام امور تسریع شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری با تاکید بر اینکه برنامه ریزی داشته باشید و با برنامه پیش بروید، اظهار داشت: تداخل در امور سبب عقب افتادن از برنامه ها می شود و کار مردم نباید معطل بی‌برنامگی‌ها شود.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری امور عنوان کرد: مسئول وقتی نامه ای را پاراف می کند، در برابر آن مسئول است و باید تا زمانی که نامه به نتیجه برسد، پیگیر سرانجام آن باشد.

ناصری همچنین بر آینده نگری در امور تاکید کرد و افزود: طرح‌های بزرگی که اکنون در حال اجراست را مورد بررسی قرار دهید و مراقبت کنید تغییر مسئولیت‌ها سبب توقف امور یا معطل شدن مردم نباشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: تلاش کنید معطلی مردم را در شهرداری کاهش دهید و کارها با سرعت بیشتری انجام شود زیرا طولانی شدن روندها، نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه معطلی نامه‌ها در ادارات و شهرداری‌ها زیاد است، افزود: به نظر می رسد در ادارات کسی دلسوز و پیگیر نامه‌ها نیست و این رویه باید اصلاح شود.

ناصری با تاکید بر اینکه یکی از توصیه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر، موکول نکردن کار امروز به فرداست، عنوان کرد: این توصیه مهم باید سرلوحه امور در اداره شهر قرار گیرد زیرا هر کاری مربوط به زمان خودش است.

وی همچنین برخورد صادقانه با مردم و شفافیت امور برای مردم را نیز از دیگر توصیه‌های امیرالمؤمنین دانست و گفت: مردم در صورتی که مطلع باشند، بیشتر اعتماد می کنند.

ناصری همچنین خطاب به شهردار جدید یزد توصیه کرد: نیت خود را خدایی و خالص کنید و اطمینان داشته باشید که با توکل به خدا، همه امور انجام می شود و اگر همه دنیا جمع شوند که کاری انجام نشود، اگر خدا بخواهد انجام خواهد شد.

روحیه مردمداری در شهرداری یزد تقویت می شود

شهردار یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: اعتقاد من این است که در مدیران شهرداری روحیه مردمداری تقویت شود و مردمداری صرفاً این نیست که حتماً کاری برای آنها انجام شود بلکه گاهی نشستن پای صحبت مردم، آنها را متقاعد، دلگرم و با انگیزه می‌کند.

ابوالقاسم محی الدینی، جمع آوری و اصلاح فرآیندها در لایجه بودجه شهرداری یزد را نیز یکی دیگر از اولویت‌های خود دانست و بیان کرد: روند و فرآیند تخصیص اعتبار به پروژه ها طولانی است و معتقدم فعلاً باید پروژه هایی که هنوز مصوب نشده اند، کنار گذاشته شوند تا بتوانیم پروژه های نیمه کاره را تکمیل کنیم.

وی از حذف هزینه‌های اضافه در شهرداری‌ها خبر داد و گفت: از هم اکنون از خانواده کارکنان شهرداری عذرخواهی می کنم زیرا قرار است در شهرداری کار جهادی و انقلابی و شبانه روزی انجام شود.

محی الدینی تصریح کرد: نیروهای شهرداری، نیروهای خدومی هستند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آنها برای اداره هرچه بهتر شهر و کسب رضایت خداوند متعال و مردم استفاده کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..