آشنایی با زنجیره تامین حوزه کشاورزی در گروه تعاونی پیشگامان

گروه تعاونی پیشگامان با وجود شرایط و زیر ساخت های لازم از جمله سردخانه های چندهزارتنی دومداره همچنین مجوز اپراتوری پست و سامانه آنلاین خرید میوه ” بازرگام” امکان این را به مشتریان می دهد تا میوه و تره بار مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و صرفه جویی در وقت همچنین صرفه جویی در هزینه تا ۳۰ درصد قیمت م...

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان؛
محمدرضا رضائی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: گروه تعاونی پیشگامان در قالب تعاون، عدالت اجتماعی، جذب سرمایه های خرد مردم و ارائه ایده های جذاب و مورد توجه جامعه در حوزه های آی تی، لجستیک، کشاورزی، انرژی، تولید، استارتاپ و نوآوری، بهداشت و سلامت، بیمه و تبلیغات فعالیت دارد.

وی با اشاره به زنجیره تامین حوزه کشاورزی در این اتحادیه بیان داشت: زنجیره تامین حوزه کشاورزی در گروه تعاونی پیشگامان بر اساس نیازسنجی این بخش شامل: خرید، تامین و توزیع میوه بازار و کالاهای اساسی همچون گوشت و مرغ بصورت پایگاه لجستیکی است.

رضایی نژاد افزود: احداث گلخانه های پیشرفته هیدروپونیک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار، مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی و صندوق شکوفایی برای سرمایه گذاری جهت راه اندازی لاین بذر، احداث سیلوی ۱۶ هزار و پانصد تنی جهت خرید و انبارش نهادهای دامی در بندرخشک پیشگامان و توزیع در استان یزد و استان های جنوبی از دیگر برنامه های گروه تعاونی پیشگامان در حوزه کشاورزی است.

به گفته وی، در راستای هر چه بهترشدن زنجیره تامین مذکور، گروه تعاونی پیشگامان اقدام به تاسیس شرکتهای ذیل کرده است:

سردخانه:
کمبود سردخانه مناسب در استان جهت انبارش مواد غذایی در محصولات کشاورزی ما را بر آن داشت تا سردخانه‌ای دو مداره ( زیر صفر و بالای صفر ) با ۳۹ سالن و مجموع ۱۵ هزار تن احداث نماییم که اکنون با رعایت تمام استانداردهای لازم آماده ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بازرگانان می‌باشد.

بازرگام:
با توجه به زیرساخت های موجود در بندرخشک، شرکت حمل و نقل توانمند و مجوز اپراتوری پارسی پست مدیریت خدمات و لجستیک، صورت می گیرد؛ به اینصورت که میوه ها از باغات مختلف تامین و پس از عملیات فرآوری و سورت در مجموعه انبار و سردخانه های پیشگامان، با ظرفیت ۷۰هزار تن ذخیره سازی شده و با بسته بندی های مناسب توسط شرکت حمل و نقل به تهران و شهرهای تحت فعالیت بازرگام ارسال می گردد.

بازرگام که جزء استارتاپ های تایید شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد که تجربه های بسیار خوب و موفقی از حضور در نمایشگاه های بین المللی فناوری، الکامپ و … دارد؛ که باعث استقبال بسیار خوب مردم از خدمت ارائه شده توسط سامانه بازرگام شد. همچنین مجموعه بازرگام، با تکمیل محصولات زنجیره FMCG در تلاش است تا این محصولات پرمصرف را با بهترین قیمت و کیفیت، با حذف واسطه ها، به دست مصرف کننده نهایی برساند.

اکوبار:
اکوبار یا اکوپست پلتفرم جابه جایی بار و ارسال سریع کالا با استفاده از ظرفیت بار مسافران هوایی و بصورت کاملا آنلاین می‌باشد. از ویژگیهای اکوپست هزینه کم، تحویل مرسولات شما کمتر از ۲۴ ساعت به مقصد و به صورت کاملا سالم و تضمین شده می باشد. و ارسال سریع کالا با استفاده از ظرفیت بار مسافران هوایی می‌باشد.

پارسی پست:
ما به عنوان متخصص لجستیک ، بخش عظیمی از فرآیند زنجیره تأمین، شامل ذخیره سازی و جریان کارآمد و مؤثر کالا، خدمات و اطلاعات مرتبط از نقطه شروع تا نقطه مصرف را به منظور رفع نیازهای مشتریان ، برنامه ریزی، پیاده سازی و کنترل می کنیم.
پست پیشگامان با ایجاد مراکز لجستیک این قبیل خدمات را ارائه کرده و با ایجاد تمرکز، صرفه ناشی از مقیاس و ارائه تخصصی خدمات با کیفیت بالا می تواند دغدغه کاهش هزینه صاحبان کالا را کاهش دهد.

فرآورده های میوه ای و آبمیوه:
کنسانتره ی میوه ها از یک فرآیند مرتب و متوالی شستشو، اسلایس و خرد کردن، گرم کردن، آنزیم زنی، پرس کردن آروماگیری و شفاف سازی، عملیات صاف کردن تولید می شود و این فرآیند در نهایت به تغلیظ منتهی می گردد. حذف آب و وزن ماده غذایی کاهش یافته از خواص تولید کنسانتره در میوه ها بوده و در نهایت حمل و نقل آن راحت‌تر و با صرف هزینه کمتر صورت می‌گیرد. کنسانتره ی میوه از مواد مغذی اسید آمینه، ویتامین، مواد معدنی، فسفر وکلسیم تشکیل و درحوزه های: آبمیوه سازی، کمپوت سازی، لواشک سازی، مربا سازی، شیرینی پزی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..