رشد ۲۰ درصدی آزمایش ها در مرکز تحققات ژنتیک میبد

رئیس بهزیستی میبد: بیش از ۹۰ درصد آزمایش های غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی استان در مرکز تحققات ژنتیک میبد انجام می‌ شود.

به گزارش یزدی نیوز، فلاح گفت: خوشبختانه با تجهیزاتی که مرکز تحقیقات ژنتیک میبد از آن برخوردار است بیش از ۹۰ درصد آزمایش های غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی استان در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی افزود: با کادر تخصصی که مرکز از آن بهره می‌برد آزمایش ها ارزان‌تر و با سرعت بیشتر از سایر مراکز صورت می‌گیرد.

فلاح با بیان اینکه خدمات مشاوره و آزمایشی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و مددجویان در این مرکز رایگان است تصریح کرد: درسال ۹۹، ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک یارانه بهزیستی به این امر اختصاص داده شده است و جمع زیادی از مددجویان مشاوره و آزمایش ژنتیک را دراین مرکز به صورت رایگان انجام داده اند.

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به خدمات این مرکز گفت: ابتدا مشاوره ژنتیک توسط پزشک متخصص در مرکز تحقیقات ژنتیک انجام می‌گیرد و اگر نیاز به آزمایش باشد در قالب آزمایش و غربالگری‌های ژنتیک انجام می‌شود و در نهایت اگر نیاز به کنترل قبل از تولد بود؛ ازطریق آزمایش مولکولی و سیتوژنتیک مولکولی کار ادامه می‌یابد.

فلاح افزود: درسال ۹۹، حدود سه هزار و ۲۰۰ مورد آزمایش غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی درمرکز تحقیقات ژنتیک میبد انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در شش ماه امسال هم با انجام ۲ هزار مورد آزمایش و مشاوره ۲۰ درصد رشد داشتیم گفت: از مردم و خیرین تقاضا داریم به بیمارانی که هزینه آزمایش ندارند کمک کنند.

مرکز تحقیقات ژنتیک میبد درسال ۱۳۹۱ باحضور وزیر وقت تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد و درطول ده سال گذشته خدمات خوبی به مردم استان و استان‌های همجوار ارائه کرده است.

این مرکز با پیگیری‌های آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و فرماندار درسال ۹۹ دارای ردیف بودجه شد و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..