انتقاد امام جمعه یزد از معطلی مردم در روندهای اداری شهرداری/ مدیران مشکلات مردم را بشنوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه معطلی مردم در روندهای اداری شهرداری حذف شود، گفت: مدیران مشکلات مردم را بشنوند و به خوبی حل کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه پیگیری و رفع مشکلات مردم باید در اولویت کاری مسئولان باشد اظهار داشت: نخستین مرحله در این موضوع ارتباط خوب و شنیدن صحبت‌ها و مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: شهرداری هم افرادی که از پختگی و توانمندی لازم برخوردار هستند را برای ارتباط با مردم معرفی کند و آنها هم تلاش کنند امور مردم را به سرعت برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برخی از امور مردم را می‌توان به راحتی و در عرض چند ساعت برطرف کرد ولی متاسفانه به دلیل اینکه این امور به چرخه اداری وارد می‌شود پیگیری و انجام آن مدت‌ها طول می‌کشد.

ناصری یزدی حرکت با برنامه دقیق و منظم را یکی از مهمترین مسائلی دانست که باید مورد توجه همه مسئولان از جمله مسئولان شهرداری قرار داشته باشد.

امام جمعه یزد افزود: در این برنامه اگر هر کاری به جای خودش انجام شود و نظارت مناسبی هم روی آن صورت گیرد نه تنها به دلیل رفع شدن مشکلات مردم با سرعت و کیفیت مناسب رضایت عمومی حاصل می‌شود بلکه مسئولان هم می‌توانند بیشتر و بهتر به کارهایشان رسیدگی کنند.

وی افزود: موضوع بعدی در حوزه ارتباط با مردم بحث پیگری‌هاست؛ زمانی که نامه‌ای توسط مدیری امضا و پاراف و به دیگران ارجاع می‌شود را باید حتما پیگیری کرد تا به نتیجه برسد وگرنه به هیچ عنوان نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: برخی امور شهرداری از جمله صدور پروانه و مجوزها الان برای مردم معطلی بسیار زیادی دارد و ممکن است افرادی ماه‌ها دوندگی کنند تا بتوانند مجوز خود را دریافت کنند در حالی که اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم می‌توانیم با ایجاد تسهیل‌گری مناسب در مدت یک هفته کارها را به پایان برسانیم.

ناصری یزدی ادامه داد: مردم وقتی که کارشان به سرعت و با کیفیت برطرف شود حاضر هستند تمام هزینه‌های قانونی مربوطه را بدون هیچ مشکلی پرداخت کنند و رضایت کافی هم داشته باشند ولی اگر کارشان شش ماه طول بکشد و در این مسیر سختی‌های زیادی را متحمل شوند؛ در صورت دریافت تخفیف هم رضایت خوبی ندارند.

امام جمعه یزد خواستار تعریف زمان‌بندی دقیق توسط شهرداری برای امور مختلف شد و گفت: در این صورت مردم می‌دانند که برای هر موضوعی که به شهرداری مراجعه می‌کنند تا چه اندازه قرار است وقت بگذارند؛ این اقدام به حد بسیار خوبی جلوی نارضایتی‌ها را می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..