آغاز طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در مهریز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز، از اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در مهریز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، پورمازار در نشستی با پزشکان مراکز جامع سلامت مهریز گفت: سرطان روده بزرگ به عنوان یک بیماری شایع و در عین حال قابل پیشگیری، همواره توجه مراکز سلامت و بهداشتی سراسر دنیا را به خود جلب کرده است غربالگری کلید اصلی پیشگیری از افزایش سرطان روده بزرگ است.

وی تصریح کرد: زمان طلایی برای انجام غربالگری سرطان روده بزرگ، مرحله قبل از پیدایش علایم است که شانس درمان و معالجه بیماری را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز افزود: این سرطان دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است و اکثر موارد (بالای ۹۰ درصد) سرطان روده بعد از ۵۰ سالگی بروز می‌کند.

پورمازار ادامه داد: این سرطان، مقام چهارم را در بین انواع سرطان‌ها و مقام دوم را در بین سرطان‌های دستگاه گوارش (بعد از معده) دارد.

وی از غربالگری افراد جمعیت تحت پوشش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: غربالگری سرطان روده بزرگ در افراد ۵۰ تا ۶۹ سال در ۷ مراکز شهری و روستایی و ۲۰ خانه بهداشت شهرستان انجام می‌شود.

پورمازار تصریح کرد: در این غربالگری از تست‌های تشخیص سریع جهت شناسایی موارد مشکوک اقدام و درصورت نیاز به سطح بالاتر ارجاع می‌گردد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..