مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های یزد خبر داد

خسارت ۲.۵ میلیاردی کرونا به صنعت نمایشگاهی استان یزد

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی استان یزد با اشاره به خسارت ۲.۵ میلیاردی کرونا به صنعت نمایشگاهی این استان، از بازنگری در طرح جامع این صنعت در استان با رویکرد اثربخشی بیشتر بر توسعه یزد با توجه به پتانسیل‌های بالای استان خبر داد.

«احمد قافی»  در نشست با خبرنگاران به جایگاه خوب صنعت نمایشگاه در بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، تجاری و حتی فرهنگی و اجتماعی اشاره و تاکید کرد: اگر این صنعت به خوبی در استان یزد تعریف شود می تواند اثربخشی خوبی بر توسعه استان داشته باشد و بخشی از این مهم برعهده رسانه‌ها جهت تبیین اهداف و برنامه‌ها و بیان نقدهای منصفانه جهت بهبود عملکرد این بخش است.

وی با اشاره به فعالیت نمایشگاه بین المللی یزد تا قبل از سال ۱۳۹۷ در فضاهای استجاری، فضای کنونی شرکت نمایشگاه‌های استان را واقع در زمینی به وسعت ۵۶ هکتار در جوار کمربندی شهر یزد خواند و تصریح کرد: فاز یک نمایشگاه در قالب سالنی به مساحت ۵۷۰۰ مترمربع که ۴۵۰۰ مترمربع فضای مفید برپایی نمایشگاه‌های مختلف را دارد مورد بهره‌برداری قرار گرفته ولی در شرایط کنونی با توجه به شیوع کرونا حداکثر ۲۵۰۰ مترمربع فضای مفید برپایی نمایشگاه‌های مختلف قابل استفاده است.

قافی با اشاره به فضاهای باز طراحی شده در جوار این سالن برای برپایی نمایشگاه‌های فضای غیرمسقف، گفت: برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده یزد در فرودین‌ماه امسال و استقبال بی‌نظیر مردم نشان داد که فضای این مجموعه می‌تواند نقش موثری در کارکردهای فرهنگی اجتماعی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در هیات مدیره نمایشگاه استان، این اقدام را در راستای نقش آفرینی بیشتر صنعت نمایشگاهی در استان ذکر کرد و گفت: هیات مدیره جدید متشکل از مدیران شاخص و توانمند اقتصادی استان هستند و سیاست کنونی شرکت ایجاد نمایشگاهی در شان و جایگاه یزد به عنوان اولین شهر خست خام و دومین شهر تاریخی جهان با برندی خاص در سطح بین‌المللی است.

وی با اشاره به خسارات بیش از ۲.۵ میلیارد تومانی نمایشگاه یزد در اثر تعطیلی نماشی از شیوع کرونا، از تلاش برای بازنگری در طرح جامع صنعت نمایشگاهی استان با کمک مشاوران مقتدر کشور خبر داد و گفت: سعی داریم در طرح جدید از تکنولوژی و روشهای نوین علمی برای ایجاد زیرساخت‌های نمایشگاهی و روش‌های اجرایی بهره‌مند شویم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی استان گفت: به لحاظ زیرساختی معتقدیم که فضاهای نمایشگاهی استان باید به نحوی طراحی و اجرا شود که به تنهایی جزو جاذبه‌های دیدنی استان به شمار آید و علاوه بر این فضاهایی نوین با کاربردهای چندگانه برای این بخش تامین شود.

وی بر ایجاد فضاهایی برای عرضه نوآوری‌های جدید به ویژه در مقوله روش‌های اجرایی نمایشگاه‌های استان تاکید کرد و گفت: در همین راستا رایزنی‌هایی نیز با پارک علم و فناوری استان صورت گرفته است.

قافی در همین رابطه با مسئله ازدحام همیشگی نمایشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: هرچند با ارتقای درجه نمایشگاه‌ها از کالاهای درجه ۶ و ۷ به درجه دو، امکان برپایی نمایشگاه با خروج از وضعیت قرمز کرونایی مهیا شده است ولی از آنجایی که اکثر نمایشگاه تخصصی و برای مخاطبان خاص برگزار می‌شود و گاهاً به برخی علاقمندان امکان حضور در این نمایشگاه‌ها را ندارند، اپلیکیشنی در نمایشگاه یزد برای بازدید مجازی مخاطبان از غرفه‌ها و محصولات عرضه شده در نمایشگاه یزد فراهم شده است.

وی از واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی سازمان صمت استان به شرکت نمایشگاه‌های تجاری بین المللی یزد، گفت: مجریان برگزاری نمایشگاه‌ها براساس رده‌بندی آنان انتخاب خواهند شد و در صورت ضعف عملکرد، مجریان بهتری جایگزین آنان خواهد شد.

قافی در پایان با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه استان بعد از تعطیلی‌های ناشی از کرونا در سالجاری در موضوع صنعت از ۳۱ شهریورماه و به دنبال آن برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان و تاسیسات از دهم مهرماه، گفت: بر طبق برنامه در سال جاری هر ماهه سه نمایشگاه در استان برگزار خواهد شد و تلاش داریم به رغم حضور نیافتن شرکت‌کنندگان خارجی برای اوائل سال آینده برپایی دو نمایشگاه بین‌المللی نفت و رزین و صنایع وابسته به نفت و نمایشگاه بین المللی صنعت برق و انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را در یزد داشته باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..