تکذیب معطل شدن چند روزه کامیون‌های سیب در یزد

عضو هیات مدیره شرکت تعاونی پیشگام کویر: ادعای فاسد شدن سیب‌ها به دلیل معطلی در تخلیه بار به هیچ وجه درست نیست.

به گزارش یزدی نیوز سید حسینی گفت: در سال جاری به دلیل تولید مازاد سیب درختی و گرمای هوا و کمبود آب قسمت عمده‌ای از دسترنج کشاورزان به میوه درجه سه و غیرقابل عرضه در بازار تبدیل شده است.

وی افزود: در هفته گذشته به دلیل باد شدید در استان آذربایجان حجم قابل توجهی از این میوه‌ها از درختان ریخته و بر این اساس کشاورزان مجبور شدند میوه‌ها را به کارخانه‌ها ارسال کنند.

سیدحسینی تصریح کرد: سیب‌ها ارسالی از نوع درجه سه و ضایعات محسوب می‌شود و بارگیری آنها به وسیله تراکتور و لودر انجام گرفته است.

عضو هیات مدیره شرکت تعاونی پیشگام کویر اظهار داشت: سیب پس از شستشو، آبگیری شده و توسط گرما و خلأ تغلیظ شده و محصول نهایی به کنستانتره تبدیل می‌شود. بیش از ۹۰درصد محصولات کنسانتره صادر می‌شود و شرکت ما همه محصولات کنسانتره را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: همه محصول کارخانه که مواد اولیه آن ضایعات است در شرایط کنونی تحریم کشور توسط یک شرکت آلمانی پیش خرید شده و ما در راستای کمک به کشاورزان و ارزآوری اقدام کردیم.

سیدحسینی با تکذیب ادعای رانندگان گفت: صحبت رانندگان درباره معطلی چند روزه کاملا غلط است چرا که بار آن‌ها ۲۴و۲۵ شهریور بارگیری شده و ۲ روز برای رسیدن به یزد نیاز دارند.

وی خاطرنشان ساخت: رانندگان می‌خواهند بار را سریعتر تخلیه کنند و بر این اساس اقدام به رسانه‌ای کردن موضوع کرده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..