لزوم اصلاح سیستم آموزشی کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اهمیت توجه بحث آموزش و پرورش برای تربیت درست نسل جوان گفت: مدرسه و دانشگاه دو محور اصلی برای ایجاد مدیریت کارآمد و انقلابی هستند.

به گزارش یزدی نیوز محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در دیدار با حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: چهار دهه از عمر انقلاب گذشته است و با وجود مشکلات موجود و اقدامات دشمنان، در این مسیر ثابت قدم بوده ایم، اما اگر می‌خواهیم خروجی آن را ببینیم بایستی آسیب شناسی کنیم و مشکلات و وضعیت موجود را نیز تحلیل و بررسی کنیم.

وی افزود: ما امروز باید بازخورد انقلاب خود را در تعلیم و تربیت مشاهده کنیم و میزان رضایتمندی را از این طریق بسنجیم.

 

جوکار تصریح کرد: متاسفانه تعلیم و تربیت نتوانست آنطور که شایسته و بایسته است تربیت فرزندان این مرز و بوم را دنبال کند، ولی امروز باید با اطلاح سیستم آموزشی و ورود آموزش و پرورش و وزارت علوم به مباحث آموزشی و پرورشی در این مسیر گام بردارند.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح استانی طراوت ویژه کانون‌های مساجد یزد گفت: طرح‌هایی مانند طرح طراوت باید در آموزش و پرورش دنبال شود تا فرزندان ما در ابتدای آموزش خود بتوانند از تربیت درست بهره‌مند شوند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: اگر طرح‌هایی مانند طرح طراوت مستمر باشد و تداوم داشته باشد شاهد ارزش والای آن نیز خواهیم بود و از این طریق می‌توانیم جوانان و نوجوانان را به مسجد جذب کنیم.

 

جوکار ادامه داد: اگر می‌خواهیم مدیریت کارآمد و انقلابی داشته باشیم باید از مدرسه و دانشگاه شروع کنیم و با تربیت اسلامی و انقلابی و افرادی متعهد در این مسیر گام برداریم.

 

وی افزود: رضایتمندی خانواده‌ها و جامعه به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی در جهت تربیت صحیح فرزندانمان است که باید تحلیل و بررسی شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..