دلواپسان در ۱۴خرداد آرام هستند؟

به گزارش یزدی نیوز ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه ایران برای رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و سالروز قیام خونین علیه شاه که به شهادت تعداد زیادی از هموطنان مان منجر شد، به سوگ می‌نشیند. در سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی تعداد زیادی از دوستداران و دلسوختگان کشور به حرم او می‌روند تا ضمن عزاداری به بیان آنچه در این روزگار سبب غربت یاران خمینی شده با او سخن بگویند تا کمی از سنگینی غم خود بکاهند اما چند سالی است که برخی دلواپسان در این روز دست به اقداماتی می‌زنند که نوعی تسویه حساب سیاسی با گرایشات متضاد با خود است البته در زمان دولت قبل این عقده گشایی‌ها بیشتر بود چنانکه همگان در خاطر دارند. اکنون هم که دلواپسان شکست تلخی را از مردم در انتخابات اسفند ۹۴ پذیرا شدند مترصد تلافی هستند و شاید از همین رو بود که ۲۴ آنلاین دیروز نوشت؛ «برخی اخبار حکایت از این دارد که افرادی برای اخلال در مراسم و سخنرانی‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی کرده‌اند. بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم گرفته شده که هنگام سخنرانی‌های برخی شخصیت‌ها که ۵شنبه ۱۳ خرداد برگزار می‌شود یا حین سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی شعارهایی سر داده شود و با رفتارهای خاص از ادامه مراسم جلوگیری شود. گفته می‌شود با بیان صریح هفته گذشته رهبر معظم انقلاب درباره مخالفت با برهم زدن سخنرانی‌ها و لزوم تحمل مخالف، تصمیم افراد مذکور مورد تردید جدی قرار گرفته است. گفتنی است در برخی مراسم سال‌های گذشته، افرادی با برنامه‌ریزی خاص، مراسم حرم امام راحل (ره) را به هم ریخته‌اند.» البته مسئولان امر در این راستا سکوت نکردند چنانکه چندی قبل معاون امنیتی وزارت کشور گفت: متاسفانه چند سال است که در مراسم بزرگداشت امام راحل (ره) شاهد بی‌نظمی و جوسازی عده‌ای هستیم که منشأ آن نامشخص بوده و گروه‌ها این بی‌نظمی را به یکدیگر نسبت می‌دهند. برای همین این کارگروه زیرنظر شورای امنیت کشور تشکیل شد تا با فیلمبرداری کامل داخل مراسم از این قبیل اتفاقات برای همیشه جلوگیری کند.

 

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه این معضل باید حل شده و حرمت امام و رهبری معظم حفظ شود، افزود: مستند‌سازی دقیق وقایع صحن، انضباط کامل را بر مراسم حاکم می‌کند. معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از مستند‌سازی مراسم ۱۴ خرداد خبر داد و گفت: رفتار خودسرهایی که به دنبال اخلال در نظم و سخنرانی شخصیت‌ها هستند، کاملا رصد شده و با آنان برخورد می‌شود.

برنامه تندروها برای حرم امام لو رفت؟

چند روز قبل رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) با انتقاد از برهم زدن سخنرانی‌ها و تجمعات تاکید کردند: با هیاهو کردن، جنجال کردن و شعار دادن مخالفم! بنده می‌بینم گاهی افرادی، با یک کسی یا جلسه‌ای مخالفند؛ بنا می‌کنند هیاهو کردن، جنجال کردن و شعار دادن؛ من با این کارها موافق نیستم؛ هیچ فایده‌ای ندارد. به گزارش ایسنا، «روزنو» با این مقدمه، افزوده است: این در حالی است که خبر رسیده اتاق فکر و عملیات دلواپسان در دستور کار جدید خود و به بهانه مقابله با جریان خودساخته تقابل، قصد داشتند در شب سخنرانی رئیس‌جمهور در مرقد امام (ره) با برهم زدن مراسم و مختل کردن این سخنرانی طبق عادت همیشگی خود تداعی مقابله مردم با رئیس‌جمهور را کلید بزنند! اطلاع از طراحی دلواپسان و گزارش آن به مقامات ارشد نظام موجب تذکر مجدد رهبری به این محافل شد، بطوری که ایشان برای چندمین بار اعلام کردند با این حرکات به‌شدت مخالفند و این کارها را موجب تضعیف نظام می‌دانند. اتاق فکر و عملیات روانی تخریب دولت، پس از شکست سنگین با حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس، برنامه‌های جدیدی را طراحی کرده که از آن جمله، تلاش برای دوقطبی‌سازی فضای سیاسی کشور، بایکوت خبری دیدارهای مهم رئیس‌جمهور از جمله دیدار با مراجع تقلید، افزایش مطالبات غیرمرتبط به دولت، حاشیه‌سازی برای برخی از وزرای محبوب و کارآمد، دروغ‌پردازی علیه کابینه، توهین به رئیس‌جمهور، قلب واقعیت استقبال پرشور مردم در استان‌های مختلف کشور از حسن روحانی، پروژه نخ‌نما شده تقابل و… را می‌توان اشاره کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..