سهم ۵۰ درصدی واردات از اظهارنامه‌های استاندارد یزد

مدیر کل استاندارد یزد با اشاره به ثبت ۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی از ابتدای امسال تاکنون در این اداره کل، از تسهیل و ترخیص کالاهای وارداتی با سپردن تعهد توسط صاحبان صنایع در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

«محمدرضا زارع بنادکوکی» در نشست هم‌اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات امسال استان، با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۲۲۶ مورد از این تعداد اظهارنامه مربوط به کالاهای وارداتی و ۲۷۴ مورد مابقی را اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ۱۸۹ مورد از ۲۷۴ فقره اظهارنامه‌های صادراتی ثبت شده، مربوط به تعیین ماهیت و ۸۵ فقره مابقی را اظهارنامه‌های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین اظهارنامه‌های وارداتی با مجموع ۱۶۴ فقره مربوط به حوزه‌های صنایع ساختمان، مکانیک و نساجی است که حوزه‌های برق، شیمیایی و غذایی در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری، گفت: در پاسخ به استعلام‌های اداره کل گمرک استان یزد، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء برای بازرگانان که توسط شرکت‌های بازرسی بین‌المللی(سوریانس) تایید صلاحیت شده صادر می‌شود، با نمونه‌برداری و آزمون، فرآیند واردات آنها دنبال می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استاندارد استان یزد، زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد: با توجه به شعار سال که «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است، فرآیند واردات برای واحدهای تولیدی سهل‌تر بوده و در صورت نداشتن گواهی بازرسی در مبداء، صاحبان صنایع می‌توانند با سپردن تعهد، کالاهای وارداتی خود را از گمرک استان ترخیص کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..