غلبه بر تهاجم فرهنگی دشمن با زبان هنر

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور : زیست بوم استان یزد که فراتر از مرز‌های جغرافیایی است باید به خوبی شناسایی، تدوین و تبیین شود.

به گزارش یزدی نیوز، مرادی بیناباج در بازدید از حوزه هنری استان یزد گفت: پرچمداری هنر انقلاب اسلامی اساسا رسالت حوزه هنری است که یک کار آن مرزبانی از هنر انقلاب و پیشرانی هنر انقلاب به شمار می‌آید. با توجه به اهمیت موضوع ، قید زیست‌بوم مراکز استانی نیز به آن اضافه شده که هویت‌بخش است.

وی ادامه داد: تاریخ فرهنگ گذشته ، چهره‌ها و مفاخر ، ظرفیت‌ها، برند‌ها و نماد‌های معرف استان، تفکرات، باور‌ها و آئین‌ها و دیدگاه‌های امام و رهبری، دانشمندان و بزرگان درباره استان، بستر و پایه‌ای است که مبنای حرکت تحولی مراکز استانی حوزه هنری در دوره جدید خواهد بود و ما این را محدود به یک جغرافیای سرزمینی نمی‌کنیم.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن ادامه داد: در این عرصه نابرابر ما نمی‌توانیم با یک روایت به مقابله با دشمن بپردازیم. باید با روایت‌های بسیار و متعدد ، ایران اسلامی را همزمان با هم ارتقا دهیم و قوام بخشیم؛ روایت‌هایی که ذیل چند الگو مانند مقاومت، ایستادگی، دشمن ستیزی، خودباوری و … قرار می‌گیرند که نمونه‌های آن در همه جغرافیای فرهنگی و تاریخ معاصر ایران پراکنده است.

مرادی بیناباج تصریح کرد: اگر روایت مبارزات، مجاهدت‌ها و ابتکارات استعداد‌ها و چهره‌های تأثیرگذار در پهنه جغرافیای ایران تعریف و ماندگار شود دشمن هرگز نمی‌تواند آن‌ها را سانسور کند چرا که در همه جای کشور پراکنده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، معماری، فرهنگی و تاریخی بیان کرد: زیست بوم استان یزد که فراتر از مرز‌های جغرافیایی است باید به خوبی شناسایی، تدوین و تبیین شود.

مرادی بیناباج با اشاره به وقایع انقلاب از جمله قیام دهم فروردین ۱۳۵۷ مردم یزد و شخصیت‌های تأثیرگذار یزد در انقلاب اسلامی، یزد را یکی از ارکان انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: با توجه به این موضوع باید بیش از پیش در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان یزد کار شود و روستا‌ها و شهرستان‌ها را نیز در بر گیرد و توسعه پیدا کند.

وی پیشینه فرهنگی و تاریخ غنی، رویکرد اندیشه‌ورزی، تیم فکری و اجرایی همدل و اراده به انجام کار مطلوب را از مزیت‌های حوزه هنری یزد برشمرد و گفت: به دلیل برخورداری از این مزیت‌ها، چشم انداز روشن و نقطه تحولی اثرگذاری را برای حوزه هنری یزد پیش‌بینی می‌کنم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..