امام جمعه بخش مرکزی یزد:

نیاز امروز کشور بهره‌مندی از روحیات دوران دفاع مقدس است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان و مردم در دوران دفاع مقدس گفت: نیاز امروز کشور نیز بهره‌مندی از همان روحیات برای عبور از مشکلات است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به آیه اول سوره مبارکه نسا که بر شکل گیری اساس خانواده بر مبنای تقوا تاکید دارد، اظهار داشت: یکی از نقاط قابل بهره برداری از این آیه این است که همه انسان‌ها از یک نوع هستند و هر نوع تبعیض نژادی، زبانی و اقلیمی ممنوع است و نکته دیگر اینکه زن و مرد از نظر آفرینش وحدت دارند و هیچکدام از نظر جنسیت برتر از دیگری نیستند گرچه ممکن است از نظر تکالیف متفاوت باشند اما تفاوت در تکلیف به معنای برتری جنسیت نیست.

وی ادامه داد: رعایت حقوق خانواده و خویشاوندان لازمه تقواست و این آیه به نکات ارزشمندی از جمله قانون ارث، قوانین مربوط به ازدواج، کنترل، نگهداری و بهسازی نخستین واحد اجتماع یعنی محیط خانواده نیز اشاره کرده است.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از لغو سند ۲۰۳۰ بعد از چهار سال اظهار داشت: این سند می خواست از فرق سر تا کف پا، جامعه را غربی نشان دهد و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب تقی زاده های جدید پشت سر آن بودند و نکات منفی زیادی به همراه داشت که متاسفانه رئیس جمهور پیشین با وجود نظرات کارشناسی، چهار سال در مقابل لغو آن مقاومت کرد و لغو آن را به آموزش و پرورش ابلاغ نکرد .

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر رئیس جمهور انقلابی با توجه به حساسیتی که نسبت به دین و ارزش‌های انقلاب اسلامی، رهبری و مراجع معظم تقلید دارد، این سند را لغو کرد که جای قدردانی دارد.

مدرسی تصریح کرد: گاهی بعضی از افراد دوست دارند انقلاب را اسیر دست اشرار ببینند در حالی‌که انقلاب اگر آزاد باشد می تواند کار کند شاید این اصطلاح برای بعضی سنگین باشد امیرالمومنین علی (ع) هم بیان می فرمایند: وقتی دین و انقلاب اسیر باشد هواهای نفسانی دنیا و مادیات بر آن حاکم است و معمولا اگر در جامعه ای انسانها فاسد شوند، یک مسیر اصلاحی هنوز وجود دارد اما وقتی که زمام داران و حاکمان و جلوداران جامعه فاسد شوند، اینجاست که دین و انقلاب اسیر دست آنها خواهد شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس از ویژگی های شاخص و ماندگاری برخوردار بود از جمله مردمی بودن، میدان دار بودن جوانان، شایسته سالاری و نه گروه بازی، حاکم بودن روحیه معنویت، اعتماد کامل مردم به دولت و نظام، اکتفا به حداقل‌ها، به نحوی که در زمان جنگ هم تحریم بودیم اما همه اتحاد و اتفاق نظر داشتند و به فکر اتحاد با محوریت ولایت بودند.

وی ادامه داد: در آن دوران به نیروهای داخلی تکیه شده بود و امیدی به شرق و غرب نبود و در کنار تجهیزات و مسائل مادی کاملا به مسائل فرهنگی نیز توجه می شد. بن بستی در کارها وجود نداشت و رزمندگان در آن دوران مسئولیت پذیر بودند و با کار و تلاش شبانه روزی و مستمر و هدفمند پیش می رفتند.

مدرسی تاکید کرد: اتکا به روحیه خودباوری بود و اصلا احساس شکست در وجودشان نبود و جلو داری در آن دوران یعنی دفاع مقدس با جلوداری دین داران بود و شجاعت، اصل اولیه در همه امور بود بر این اساس اگر این ویژگی ها در هر جایی وجود داشته باشد، به طور قطع در آن زمینه موفقیت حاصل می شود و اگر در دفاع مقدس موفق بودیم به خاطر این پارامترها و شاخصه ها بود و در حال حاضر نیز به این مولفه ها برای حل مشکلات و حرکت به سمت پیشرفت روز افزون نیاز داریم .

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..