برخورد قضایی با افراد مخل در امر واکسیناسیون

استاندار یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان، فرمانداران و روسای شورای تامین شهرستان‌ها می‌توانند با افراد مخل در امر واکسیناسیون برخورد قضایی و انتظامی کنند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در نشست مشترک با فرمانداران استان که با هدف بررسی وضعیت واکسیناسیون در شهرستان‌ها برگزار شد با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گفت: ما در استان یزد در معرض آسیب‌هایی همچون مهاجر پذیری و حجم بالای رفت و آمد هستیم و این موضوع موجب شده همواره در موج‌های کرونا جزء استان‌های اول درگیر با بیماری باشیم، بنابراین واکسیناسیون نگرانی‌های ما را برای آینده کمتر خواهد کرد.

وی بر لزوم مرتفع شدن همه موانع واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان ، فرمانداران و روسای شورای تامین شهرستان‌ها می‌توانند با افراد مخل در امر واکسیناسیون برخورد قضایی و انتظامی کنند.

استاندار یزد ادامه داد: مسئولان شهرستان‌ها باید موضوع واکسیناسیون را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند. در واقع لازم است تمام نهاد‌ها و افراد مؤثر، در این میدان ورود کنند.

طالبی با اشاره به ضرورت اعمال برخی الزامات شهرستانی گفت: بدین منظور در شهرستان‌های با جمعیت کارگری قابل توجه می‌توان واحد‌های صنعتی را ملزم کرد تا حضور کارگران در محل کار منوط به واکسیناسیون باشد و همچنین اقدامات دیگری به همین شکل برای تسریع در واکسیناسیون سامان یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون همواره جزء استان‌های برتر بوده ایم و در حال حاضر نیز از متوسط کشوری بالاتر هستیم، تصریح کرد: سرعت بخشیدن به واکسیناسیون، امکان دریافت واکسن بیشتر را فراهم می‌کند.

استاندار، ایجاد تعامل حداکثری در استان و تدوین برنامه‌های مدون برای توسعه استان و نهادینه کردن برنامه محوری را از جمله مهمترین دستاورد‌ها و ایجاد ظرفیت برای آینده استان دانست و ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..