برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در یزد

مدیرکل آموزش پرورش از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: شهدا باید محور همه برنامه‌ها و امور زندگی ما باشند.

به گزارش یزدی نیوز، محسن موحدی فرد در کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس در استان یزد بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی در این حوزه شد تا از یکنواخت بودن و موازی‌کاری در برنامه‌ها جلوگیری شود.

وی اوج تربیت را بندگی خداوند و بهترین الگو‌های تربیتی را شهدا دانست و اظهار داشت: باید شهدا را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در سال تحصیلی پیش رو با استقبال عمومی روبرو شد و سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم قول مساعدت و همکاری لازم را داده‌اند.

موحدی فرد همچنین بازگشایی حضوری مدارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری دانست و تاکید کرد: واکسیناسیون یکی از شرایط بازگشایی مدارس واکسیناسیون است. تاکنون حدود ۸۲ درصد فرهنگیان استان یزد واکسینه شده‌اند و مرحله دوم هم در حال انجام است و دولت محترم پیگیر واکسیناسیون دانش‌آموزان هم می‌باشد.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های این سازمان در حوزه دفاع مقدس و شهدا پرداخت و گفت: برگزاری مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت در مدارس با حضور فرماندهان و مسئولان استان در مراسم آغازین مدارس، تداوم صبحگاه شهدا در یکی از روز‌های هفته در طول سال تحصیلی و دعوت از راویان و رزمندگان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب «گنجینه خاکریز» در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، تقویت طرح «صدای سنگر» با مشارکت فرهنگیان جانباز و ایثارگر در جهت ثبت خاطرات آن‌ها و پخش در شبکه «شاد»، از جمله برنامه‌های برگزار شده توسط معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد است.

 

عباسعلی ملانوری افزود: پخش فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر ویژه عموم، پیگیری طرح «لاله‌های روشن» و برگزاری یادواره شهدا در سال تحصیلی جدید با همکاری بسیج دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، پیگیری اجرای طرح سرگذشت‌پژوهی و جمع‌آوری وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط معاون فرهنگی هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..