کاهش هزینه های درمانی و بیمارستانی در یزد

با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های درمانی و بیمارستانی کاهش یافت.

به گزارش یزدی نیوز،استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۷ کشور گفت: طرح جامع نظام تحول سلامت حرکت انقلابی دولت تدبیر و امید بود.

 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه طرح تحول سلامت مورد رضایت مراجع عظام، علما و مردم قرار گرفته است گفت: این طرح موجب شد هزینه های درمانی و بیمارستانی مردم به شدت کاهش یابد و نباید طرح تحول سلامت به خاطر عدم تأمین اعتبار یا مشکلات مالی دچار اختلال شود.
 
 "سیدمحمد میرمحمدی" افزود: یکی دیگر از اقدامات خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح بهسازی و مبلمان بیمارستانی بوده که فضای مناسب و شادابی برای بیماران آماده شده و طراوت بیمارستان موجب بهبودی سریعتر بیماران شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم مشارکت بخش خصوصی جدی گرفته شده و راه برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در احداث مراکز درمانی و بیمارستانی باز گردیده است تا امکانات بیمارستانی بهتری برای مردم فراهم شود.

میرمحمدی ادامه داد:  بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید می تواند همچنین نسبت به تأسیس آموزشگاههای پرستاری در کشور اقدام کند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ساماندهی تأمین دارو مسئله بسیار مهم و حیاتی بود که دولت تدبیر و امید موفق به تحقق این مهم گردید.

وی اظهار داشت: فراموش نکنیم در سه، چهار سال گذشته وضعیت دارو در کشور چگونه بود و چه مسائلی حتی از سوی وزیر بهداشت و مسئولان وزارتخانه مطرح شد که وزیر بهداشت دولت قبل گفتند ارز مربوط به دارو صرف خرید اقلام غیرضروری شد.

میرمحمدی با اشاره به اجرای طرح پوشش پزشک خانواده افزود: امیدواریم این طرح ارزشمند تکمیل شود تا امنیت بهتری را از نظر خدمات پزشکی برای تمام مردم ایران به وجود آورد.

استاندار با بیان شاخصهای مطلوب حوزه بهداشت و درمان استان یزد گفت : یزد از نظر سرانه تخت و سرانه پزشک رتبه اول را در کشور دارد و در حال حاضر ۴۵ درصد از تختهای بیمارستانی استان به درمان غیربومی ها اختصاص یافته است.

میرمحمدی افزود: اینکه مسئولان منطقه ۷ دانشگاههای علوم پزشکی بتوانند در کنار هم مسائل حوزه بهداشت و درمان خود را مطرح کنند و با تعامل و تفاهم موانع و مشکلات در این حوزه را پشت سر بگذارند بسیار ارزشمند است.

نشست شورای هماهنگی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۷ کشور با حضور استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد در شهرکرد در حال برگزاری است.
 
نشست توجیهی برنامه عملیاتی و جلسه هیأت امناء دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۷ کشور با حضور استانداران استانهای یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، رؤسا و اساتید این دانشگاهها به میزبانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

گفتنی است قبل از این نشست استاندار یزد با استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد./م۰

باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..