رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

صرف جهانی شدن مشکلی از بافت تاریخی یزد حل نمی‌کند

رئیس مجمع نمایندگان یزد با بیان اینکه برنامه‌ریزی نادرست، بافت تاریخی را به محل اسکان اتباع خارجی تبدیل کرده گفت: صرف جهانی شدن، مشکلی از این بافت حل نمی‌کند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن مرمت استان یزد اظهار داشت: وقتی بحث از شهرجهانی می‌شود به معنای آن است که تعاریف و شاخصه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وقتی یزد به عنوان شهر جهانی معرفی می‌شود، باید یک سری استانداردها و چهارچوب‌هایی را رعایت کنیم، ادامه داد: تعاریف، مولفه‌ها و شاخص‌های شهر جهانی را باید تدوین کرده و اگر می‌خواهیم در همه زمینه‌ها موفق باشیم باید با این شاخصه‌ها حرکت کنیم.

جوکار عنوان کرد: اینکه صرفاً شهر جهانی، شعار و لقبی برای بافت تاریخی یزد باشد و فقط در مورد آن صحبت کنیم، کاری از پیش نخواهیم برد و این عنوان، پیشرفتی نیز برای شهر نخواهد داشت بنابراین لازم است دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها برنامه‌ریزی برای این منظور انجام داده و کاری جدی برای بافت تاریخی یزد انجام دهند.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه در ارتباط با اقداماتی که باید در زمینه شهر جهانی انجام شود، قرار نیست از تهران تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود، اظهار داشت: باید خودمان اقدام به برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کرده و نتایج را به تهران اعلام کرده و برای انجام آن رایزنی لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: موضوع حفاظت از بافت تاریخی یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اگر حفاظت لازم از این بافت صورت نپذیرد و شاهد تخریب آثار ارزشمند این بافت باشیم، چیزی باقی نمی‌ماند.

جوکار بر ضرورت زنده بودن بافت تاریخی و جریان داشتن زندگی در آن تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که زمینه‌های حضور در بافت تاریخی برای شهروندان یزدی فراهم شود، در غیر این صورت این بافت از حضور شهروندان یزدی تخلیه شده و بیشتر به اسکان اتباع اختصاص پیدا می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..