در جلسه شورای مدیریت فعالیت های دانش‌بنیان تاکید شد

مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد در طرح های کسب و کار شفاف باشد

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در جلسه شورای مدیریت فعالیت های دانش‌بنیان بر لزوم شفاف بودن مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در طرح های کسب و کار تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، نوزدهمین جلسه شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد با حضور دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و دکتر شهاب نوروزیان علم مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری و دبیر شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان برگزار شد.

دکتر نوروزیان علم در ابتدای این جلسه به عنوان دبیر شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دستور جلسه شورای نوزدهم را برای حاضرین قرائت کرد و بررسی هریک از آن ها در دستور کار شورا قرار گرفت.

در ادامه بررسی طرح توجیهی تولید جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) و همچنین بررسی درخواست مجوز ثبت شرکت مشترک با یکی از شرکتها (واحد خوراسگان) در دستور کار شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان قرار گرفت.

در این جلسه دکتر معصومه طباطبایی، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در خصوص طرح تولید جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) تحقق این طرح را زمینه ساز صرفه جویی در مصرف آب و پهنه کشت دانست و تاکید کرد: این طرح در حوزه پیراپزشکی و پزشکی زمینه درآمدزایی مطلوبی دارد و غیر از بحث تولید علوفه برای دام ها، تولید جوانه های خوراکی نیز در دستور کار قرار دارد که سیر اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

دکتر محمدرضا دهقانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز مبحث هیدروپونیک را نیاز امروز کشور دانست و تاکید کرد: استان یزد می تواند به قطب هیدروپونیک کشور تبدیل شود.

در ادامه دکتر علی رئیس پور، مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت بر اهمیت تناسب طرح های کسب و کار با آیین نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری تاکید کرد و گفت: سناریونویسی بر روی طرح ها و استانداردسازی طرح های کسب و کار امری ضروری است.

دکتر نوروزیان علم، مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری نیز طرح مذکور را از حیث مختصات آمایش سرزمینی استان یزد قابل قبول دانست و افزود: با توجه به کمبود آب در استان یزد روش آبکشت (هیدروپونیک) اقدامی مثبت تلقی می شود، اما طرح کسب و کار تولید جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) نیاز به بروزرسانی دارد و البته با توجه به رتبه واحد یزد، این واحد دانشگاهی می تواند تا سقف ۴ میلیارد تومان بر روی طرح ها سرمایه گذاری کند.

در نهایت مقرر شد طرح کسب و کار تولید جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) بروزرسانی شده و مجددا در اداره کل اقتصاد دانش بنیان مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا در خصوص بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری استان بر روی طرح مذکور، در شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان تصمیم گیری شود.

بررسی درخواست مجوز ثبت شرکت مشترک با یکی از شرکتها (واحد خوراسگان) دستور کار بعدی شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان بود.

دکتر اکبر پیرستانی، معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (واحد خوراسگان) در این جلسه ضمن اشاره به موفقیت های شرکت مذکور در حوزه تخصصی تولید تجهیزات پزشکی آغاز همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و این شرکت دانش بنیان را زمینه ساز اتفاقات باارزش دانست.

مهندس عسکری غلامزاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیحاتی در خصوص فرآیند همکاری صندوق با طرح مذکور ارائه کرد و در ادامه دکتر نوروزیان علم بر لزوم بررسی بیشتر این طرح و سنجش میزان جذابیت آن برای مشارکت دانشگاه تاکید کرد.

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در نهایت و پس از جمع بندی اعضای شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان، کلیات طرح مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد پس از ارائه مستندات لازم، بروزرسانی طرح کسب و کار و شفاف شدن ماهیت کامل، در جلسه آتی شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان تصمیم گیری شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..