رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۳۰۸ هکتار اراضی ملی در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف و اجرای حکم قطعی بیش از ۳.۸ هکتار از اراضی ملی در سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری، در جمع خبرنگاران رسانه و عدلیه یزد اظهار داشت: ۳۰۸ هکتار و ۴ هزار و ۳۴۹ متر مربع اراضی رفع تصرف شده که از این میزان ۱۲۹ هکتار و ۹ هزار و ۳۳۹ مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و ۱۷۸ هکتار و ۵ هزار و ۱۰ متر مربع مربوط به منابع طبیعی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: میزان رفع تصرف از اراضی ملی در ۵ ماهه اول سال گذشته بیش از ۲۱۳ هکتار بوده که در پنج ماهه امسال با تلاش‌های انجام شده ۳۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۰۸ هکتار افزایش یافت.

این مقام قضائی اظهار داشت: ارزش رفع اراضی تصرف شده بیش از ۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال می‌باشد که از این میزان ارزش اراضی مسکن و شهرسازی قریب ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده و بقیه مربوط به منابع طبیعی است.

وی با باکید بر حفظ اراضی ملی و لزوم جدیت دستگاه‌های ذیربط در امر نظارت و پیشگیری از تصرفات در اراضی دولتی و ملی بیان کرد: صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط دستگاه‌های متولی مسئله مورد تاکید است.

دهشیری افزود: دستگاه قضائی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد و زمین خواری عزم راسخ دارد و در برخورد با متخلفان و مجرمان در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: مبارزه با فساد و پیشگیری از زمین خواری و تعدی ب بیت المال به طور قطع نیازمند مشارکت و همت آحاد جامعه است تا در صورت برخورد با هرگونه از موارد ذکر شده مراتب را جهت بررسی نهادهای متولی گزارش کنند.

گفتنی است؛ تعداد رفع تصرفات در پنج ماهه سال گذشته ۲۲۷ مورد بوده که در مدت مشابه امسال تعداد به ۲۹۵ مورد افزایش یافته است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..