اختصاصی کردن یک سالن در هر شهر برای ورزش بانوان

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: باید حداقل در هر شهرستانی یک سالن اختصاصی برای ورزش کردن بانوان ایجاد شود.

به گزارش یزدی نیوز،"امیررضا خادم" در جمع نائب‌ رئیسان بانوان هیئت‌های ورزشی استان یزد، اظهار کرد: خوشبختانه در هر منطقه و شهری از شهرستان‌ها سالن‌های خوبی وجود دارد که اختصاصی کردن آنها برای ورزش بانوان، یک ضرورت است و نقش مهمی در گسترش ورزش در بین این قشر دارد.

وی با اشاره به این که توسعه ورزش بانوان بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد: نیازسنجی برای استفاده بانوان از ظرفیت فضاهای ورزشی، ضروری است و باید با ایجاد تمهیدات سالن‌های ورزشی داخل شهر در اختیار بانوان ورزشکار قرار بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: بانوان با اعضای خانواده خود در ارتباط تنگاتنگ هستند لذا اگر آنها با ورزش انس و الفت بگیرند، قطعاً می‌توانند جمع زیادی را به رشته‌های مختلف ورزشی تشویق کنند.

وی تصریح کرد:خوشبختانه همه از اثرات و نقش ورزش درسلامت به خوبی آگاه هستند و فقط باید شرایطی وجود داشته باشد تا شاهد ارتقای ورزش بانوان باشیم.

خادم ادامه داد: بانوان یزدی این پتانسیل را دارند که در بحث ورزش حرفی برای گفتن داشته باشند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان امیدوارم با یک برنامه‌ریزی خوب و کارشناسی شده ورزش بیش از پیش در بین بانوان یزدی توسعه یابد و بانوان ترغیب به حضور در فعالیت‎‎های ورزشی شوند که قطعاً ثمرات خوب و مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

"مسعود شریعتی" مدیر کل ورزش و جوانان استان هم در این نشست گفت: نگاهمان به ورزش بانوان یک نگاه مثبت است و تاکیدمان هم بر توسعه ورزش در بین بانوان است چرا که معتقدیم با ترغیب کردن بانوان به ورزش دیگر اعضاء خانواده نیز به سمت ورزش کشانده خواهند شد و به دنبال آن شاهد جامعه‌ای پویا، پرنشاط و شاداب خواهیم بود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما دسترسی به فضاهای ورزشی به صورت متوازن در نظر گرفته شده تا بانوان بتوانند شرایط بهتری را برای اجرای برنامه های ورزشی داشته باشند و به دنبال این هستیم تا شرایطی فراهم شود تا بانوان در عرصه قهرمانی و همگانی شدن ورزش به صورت گسترده حضور یابند.

"آزاده دهقان" مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش  و جوانان استان به ارائه عملکرد این اداره کل در توسعه ورزش بانوان پرداخت و نایب رئیسان هیات‌های ورزشی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند./م۰

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..