تفاهم نامه رفع موانع زیرساختی شهرک صنعتی بافق

فرماندار بافق: برای رفع مشکلات آب و برق در شهرک صنعتی، تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک ها، وزارت صمت و وزارت نیرو به امضا رسید.

به گزارش یزدی نیوز، سید مهدی طلایی مقدم در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: بافق در افق سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ شهرستانی با محوریت امامزاده عبدالله (ع) است و باید با یک مشاور خوب، داخل آستان ساماندهی شود.

وی با اشاره به صنایع جوار معدنی در سند توسعه افزود: در این رابطه اتفاقات خوبی در بافق از جمله راه اندازی و افتتاح گندله رقم خورده که در ادامه هم باید تکمیل طرح‌های آهن اسفنجی، نورد، شمش و ورق در شهرستان اتفاق بیفتد.

فرماندار بافق با اشاره به پهنه آلاینده در جاده بافق تصریح کرد: این پهنه روبروی معدن ذوب روی قرار دارد و شروع به کار کرده است، اما می‌طلبد که ادارات شهرستان برای پیگیری کار‌ها و سرمایه گذاران اقدام کنند.

طلایی مقدم با اشاره به مشکل آب و برق در شهرک صنعتی بافق اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک ها، وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شد و مسئولان این دو ارگان پیگیری کنند تا به نتیجه خوبی برسیم.

فرماندار بافق بر لزوم تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها خصوصا فنی و حرفه‌ای در بحث تربیت نیروی انسانی می‌توانند نقش بالایی داشته باشند.

طلایی مقدم به اعتبارات دو درصد عمران و آبادانی اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ درصد متعلق به شهرستان و ۳۰ درصد نیز به روستا‌ها تعلق دارد، اما باید نظارت خوبی در این رابطه صورت بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعات مهم بعد از جوار معدنی، جوار ریلی است که شرایط بسیار عالی در شهرستان دارد و موضوع مهم دیگر شهرک جوار ریلی به شمار می‌آید که نقاط مدنظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران مشخص و ارسال شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..