نائب رئیس شورای حوزه‌های علمیه یزد:

جامعه مهدوی نیاز به انسجام ساختاری دارد

نائب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان این که جامعه مهدوی نیاز به انسجام ساختاری دارد، گفت: آموزش و پرورش هم باید ساختار منسجمی داشته باشد و هم غلبه گفتمانی تا بتواند به اهداف و مأموریتش دست یابد.

آیت الله «سید کاظم مدرسی» در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش و پرورش استان خواستار تقویت انسجام ساختاری دانش‌آموزان حول محور کلمه توحید شد و گفت: نماز را تنها برای ثواب به بچه ها معرفی نکنید و به معرفی سایر اهداف و ابعاد نماز هم بپردازید.

وی با تاکید بر این که جامعه مهدوی نیاز به انسجام ساختاری دارد، یکی دیگر از اهداف نماز را تقویت گفتمان دینی با محوریت قرآن و عترت بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش هم باید ساختار منسجمی داشته باشد و هم غلبه گفتمانی تا بتواند به اهداف و مأموریتش دست یابد و با این رویکرد است که می‌توانیم نسل جوان و ارزشمندی را تحویل جامعه بدهیم.

«محسن موحدی فرد» مدیر کل اموزش و پرورش استان نیز در این نشست از تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها و شرکای فرهنگی آموزش و پرورش در امر اقامه نماز تقدیر و تشکر کرد.

وی از برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی و اختتامیه جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» به عنوان برنامه‌های شاخص آموزش و پرورش نام برد که در مراسم اختتامیه این جشنواره بزرگ همزمان با اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی با حضور وزیر از برگزیدگان این طرح به نحو شایسته‌ای تقدیر شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، «حسینعلی ملانوری» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقامه‌ نماز شامل برگزاری جشنواره پیوند با ثبت رکورد دریافت حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ اثر دانش آموزی، جشن عبادت دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه مجازی و به نمایش گذاشتن بهترین آثار دانش آموزان،برگزاری مسابقات مجازی،مرمت و بازسازی وضوخانه مدارس،تامین حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات مدارس،جذب و هدایت خیرین برای ساخت و تجهیز نمازخانه ها و سایر فعالیت های توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس ارائه کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..