معاون وزیر ورزش در یزد

یزد باید در حوزه ورزش و قهرمان پروری به جایگاه بهتری برسد

به گزارش یزدی نیوز، "امیررضا خادم" در نشست بررسی عملکرد ورزش استان یزد در حوزه توسعه امور ورزش که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان، معاونان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و روسای هیات‌های ورزشی، سرمایه‌گذاران، خیرین و باشگاهداران برگزار شد، گفت: همفکری تنها راه حل پیشرفت و توسعه در ورزش است و تلاش‌های تک تک خانواده ورزش در کنار هم جواب می‌دهد و باید با یک کار گروهی به دنبال پیشرفت در ورزش بود.

وی با اشاره به این که تبلغیات سرمایه‌گذاری و جذب درآمد در حوزه ورزش نسبت به سایر حوزه‌ها ضعیف است، تصریح کرد: در صنعت سینما و موسیقی کشور شاهد آن هستیم که هر روز بر تبلیغات در جذب درآمد حاصل از فروش یک محصول بیشتر می‌شود و برای تشویق و ارتقای جایگاه سرمایه‌گذاران در این بخش برنامه‌ریزی می‌شود در حالی که در بخش ورزش با وجود کمبود اعتبارات تلاشی برای جذب سرمایه‌گذاران و خیرین ورزشی نشده است.

معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید در ارائه گزارش عملکرد و جذب اعتبارات مالی از بخش خصوصی به اقدام شود که خود اسپانسر به وجود سرمایه‌گذاری در آن ببالد و سبب تشویق دیگران به ورود به این عرصه شود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش باعث زیر سوال رفتن بخش خصوصی شود بلکه سبب ایجاد انگیزه در سایر فعالان بخش خصوصی شود.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان با کمبود منابع مالی مواجه است که باید از خیرین نهایت بهره را ببریم تا بتوانیم زیرساخت‌ها را با کمک این قشر از جامعه هر چه زودتر فراهم کنیم و باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی نیز باید برای جذب منابع مالی غیردولتی تلاش کنند و زمینه لازم برای ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش بیش از پیش فراهم کنند.

خادم در پایان بیان کرد: یزد در توسعه و گسترش رشته‌های مختلف عملکرد خوبی را داشته اما با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در استان یزد، ضروری است برنامه‌ریزی و تلاش دوچندانی صورت گیرد تا شاهد ارتقاء جایگاه ورزش این استان در سطح کشور باشیم و قهرمانان زیادی از این خطه کویری در میادین بین المللی افتخارآفرین باشند.

گفتنی است؛ "ابوالفضل کارگر" معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه در سال ۹۴ و آمار بیمه شدگان ورزشی، قهرمان‌پروری، مدال‌آوری در میادین آسیایی، بین المللی و جهانی و اقدامات انجام شده در همگانی کردن ورزش ارائه کرد.

در ادامه سرمایه گذاران و باشگاه داران نیز بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و  معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مرتفع کردن مشکلات قول مساعد داد./م۰

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..