آزادی ۱۳ محکوم مالی یزدی در ماه محرم

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد با اجرای پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در ماه محرم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سید مسعود عظیمی گفت: از این تعداد آزادی، تعداد ۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۱ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

وی افزود: از این افراد آزاد شده، هفت مددجو مربوط به محکومین مالی، یک مددجو محکوم مهریه، چهار مددجو محکوم دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم پرداخت به دیه تصادفات رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیده گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۳ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی ضمن تقدیر از همکاری گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد و صدا و سیمای مرکز استان به دلیل حمایت از ساخت و پخش برنامه «نذری ماندگار» و پوشش پویش هر هیئت آزادی یک زندانی گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ گذشت و جذب کمک‌های مردم در ایام محرم ساخته شده که تاکنون مبلغ ۵ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال از ناحیه خیرین، نیکوکاران و هیئت‌های عزاداری به این ستاد اهدا شده است.

وی از آغاز پویش «قدم قدم تا آزادی» ویژه ماه صفر خبر داد و افزود: تصمیم داریم این پویش را در ماه صفر آغاز کرده تا بتوانیم زمینه ساز آزادی محکومین مالی در این ایام باشیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..