معاون سازمان جنگل‌‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

تدوین برنامه عملیاتی مدبرانه صنعتگران از محیط زیست

برنامه عملیاتی استفاده مدبرانه صنعتگران از محیط زیست تدوین شود.

به گزارش یزدی نیوز،"مسعود منصور" در همایش ملی نقش معدن در اقتصاد کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد،‌ در ادامه با اشاره به نقش معادن در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: عدم وابستگی معادن به خارج کشور از مهمترین ویژگی صنایع معدنی کشورمان است.

وی در مورد ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در راستای توسعه بیش از پیش کشور نیز گفت: بخش عمده‎‎ای از مجموع ۱۴۰ میلیون هکتار منابع زمینی محیط زیست در حال تبدیل شدن به بیابان است.

معاون سازمان جنگل‎‎ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور افزود:‌ پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی، افزایش دما و دیگر شرایط اقلیمی کشور از جمله عوامل موثر در بیابانی شدن محیط زیست کشور است.

منصور با بیان این که هدف پایدار مبتنی بر آمایش سرزمینی و استعدادهای منطقه‌ای است، گفت: این هدف،‌ علاوه بر تأمین منافع نسل امروز،‌ مسئولیت تأمین منافع نسل‎‎های آینده را نیز به عهده دارد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت حفاظت از محیط زیست در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: مسئولان و صنعتگران می‌‌توانند با تدوین برنامه‌‌های عملیاتی به نحوی که هم از منابع طبیعی استفاده شود و هم حق نسل‌‎های آینده نگهداری شود، از محیط زیست استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، معاون سازمان جنگل‎‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان توسعه صنایع معدنی را مستلزم ایجاد تعامل دستگاه‎‎های اجرایی دانست و بیان کرد: معدنکاران باید خود را حافظ محیط زیست و هر محیطبان باید خود را حامی منافع صنایع معدنی بداند./م۰

 

بخش نظردهی بسته شده است..