افزایش ۱۰۰ درصدی قاچاق دام در استان یزد

در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر لزوم جلوگیری از نقل و انتقال غیرقانونی دام در استان یزد تأکید شد.

به گزارش یزدی نیوز، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با هدف بررسی موضوع‌های مختلف مرتبط با قاچاق برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به نقش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رشد اقتصادی گفت: باید این موضوع با جدیت بیشتری از سوی همه دستگاه‌ها دنبال شود.

محمدعلی طالبی افزود: انتظار است دستگاه‌ها و ادارات استان همکاری و تعامل سازنده‌ای در مباحث مرتبط با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.

در این نشست مقرر شد همه دستگاه‌ها و اداره‌های استان انبار‌های خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کرده تا میزان ذخایر استراتژیک و میزان کالا‌ها و گردش آن‌ها پایش شود.

همچنین ثبت همه تجهیزات و فرآورده‌های دارویی در سامانه تیتک الزامی اعلام شد.

پلاک گذاری ماشین آلات حوزه کشاورزی نیز دیگر دستور کار این نشست بود که با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های سوختی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد گفت: از مجموع چهار هزار و ۳۱۳ ماشین الات بخش کشاورزی، تاکنون هزار و ۱۳۶ مورد پلاک گذاری شده و این روند همچنان در استان ادامه دارد.

اما دیگر موضوع این نشست هم نقل و انتقال غیر قانونی دام در استان بود که به گفته دکتر فاتحی مدیر کل دامپزشکی استان در پنج ماهه ابتدای امسال با ورود ۱۶۸ هزار دام، تا دو برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سرهنگ نصیری جانشین رئیس پلیس استان نیز از کشف ۷۳۴ راس دام قاچاق در پنج ماهه امسال به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

لزوم توجه به ساماندهی دامداری‌های روستای محمودی، رفع موانع نصب تجهیزات و استقرار پلیس امنیت استان در عقدا نیز از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..