رئیس سازمان مدیریت یزد:

ارتباط با دنیا از راهکارهای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی

ارتباط با دنیا، یکی از راهکارهای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش یزدی نیوز، "حمیدرضا نصیری زاده" در نخستین جلسه کارگروه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، افزود: مجموعه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در واقع الگویی بومی و علمی، برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.

وی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل تکمیل و انطباق با شرایط گوناگون است و عملاً اقتصاد کشور را به حالت انعطاف‌پذیری می‌رساند و شکنندگی اقتصاد را در شرایط مختلف برطرف می‌کند.

این مقام مسئول افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور کشور و اجرای کارهای تدافعی صِرف نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی این امکان را می‌دهد تا کشور حتی در شرایط سخت، رشد و شکوفائی داشته باشد.

نصیری‌زاده گفت: اقتصاد مقاومتی الگوی علمی متناسب با نیازهای ایران است، ضمن اینکه باید گفت بسیاری از کشور‌ها هم بعلت مشکلات اقتصادی اجتماعی خود، در پی اجرای این الگو بوده‌اند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، به دنبال اقتصادی درون زاست در عین حال که برون گراست و در شرایط تحریم و غیر تحریم به کشور کمک می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته و یا یک اقتصاد ریاضتی و جنگی و دولتی نیست، به دنبال توسعه بر پایه علم و دانش و برای تحقق نیازمند مشارکت مردم است و بر بهره وری نیز تاکید دارد.

این کار‌شناس اقتصادی در ادامه به توصیف اقتصاد درون زا پرداخت و گفت: در اقتصاد درون زا، رشد اقتصادی روز افزون، کسب و کار‌ها بالنده و پر رونق، اتلاف منابع رو به کاهش و امنیت اقتصادی در آن زبانزد است.

نصیری‌زاده افزود: اقتصاد درون زا به دنبال نیروی انسانی با کارآمد با تولید سرانه مطلوب است و منابع بالقوه و بالفعل کشور برای تولید ارزش اقتصادی، بیشترین بهره را می‌برد.

رئیس سازمان مدیریت یزد، به اقتصاد برون گرا هم اشاره کرد و گفت: اقتصاد برون گرا، تعامل با کشورهای جهان را فرصت می‌داند و اساس تعامل با جهان را در منافع دو سویه دنبال می‌کند.

حمیدرضا نصیری‌زاده گفت: در اقتصاد برون‌گرا، امنیت سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی تضمین شده و حجم مبادلات تجاری با سایر کشور‌ها رو به افزایش و هزینه مبادلات اقتصادی با آنان رو به کاهش است.

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، به نقاط ضعف اقتصاد کشورمان پرداخت و در این ارتباط افزود: نبود بخش خصوصی توانمند و خطرپذیر، کسری‌های بزرگ در بودجه، سهم اندک مالیات در بودجه، رکود تورمی، بهره وری ضعیف عوامل تولید و رتبه ضعیف در شاخص سهولت فضای کسب و کار، مداخله دولت در اقتصاد، وابستگی به درآمدهای نفتی، گستردگی اقتصاد غیررسمی، وابستگی تولید ملی به واردات مواد اولیه، عدم گسترش اقتصاد دانش بنیان و نوآوری و غیره از جمله مسائلی است که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند./م۰

 

بخش نظردهی بسته شده است..