میزبانی یزد در ماه رمضان از ۱۰ جشن گلریزان

no-thumbs

مدیر عامل ستاد دیه استان یزد از برگزاری 10 جشن گلریزان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزاسلام افشون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مقرر شد رمضان‌المبارک سال جاری شهرستان‌های یزد، تفت، ابرکوه، میبد، اردکان، بافق، بهاباد، زارچ و اشکذر، هرات و مروست میزبان برگزاری آیین زیبای «جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد» باشند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های امسال ستاد دیه جنبه آموزش و فرهنگسازی نسبت به موضوع جلب وجوهات مردمی در اولویت است افزود: خوشبختانه با تلاش‌هایی که در زمینه آموزش و پیشگیری شده است امسال شاهد کاهش چشمگیر زندانیان غیر عمد در مقایسه با سال گذشته بودیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد تعداد محکومان مالی غیرعمد در زندان‌های استان یزد را ۱۴۹ نفر برشمرد و عنوان کرد: برای آزادسازی این محکومان به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: از مجموع زندانیان جرایم مالی غیرعمد تعداد ۲۸ نفر به دلیل وقوع تصادفات و عدم وجود بیمه‌نامه برای وسیله نقلیه در زندان به سر می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۶ داماد یزدی چشم انتظار کمک خیران هستند اظهار داشت: ۵۶ نفر هم به دلیل عجز در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند و ۶۵ نفر هم به دلیل بدهی چک و عدم توانایی در پرداخت آن محکوم شده‌اند.

افشون تصریح کرد: با تلاش ستاد دیه استان و کمیته اخذ رضایت از شکات، مبلغ ۲۴ میلیارد ریال از ۲۱۵ میلیارد ریال با اخذ رضایت از شاکی به گذشت ختم شده است.

وی با بیان اینکه محکوم مالی زیر ۱۰۰ میلیون ریال در زندان نداریم افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۱ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد بیان داشت: ۱۱ نفری که در سال جاری آزاد شدند نیز مجموعا ۷۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند که حدود نیمی از این مبلغ با اخذ رضایت از شکات و گذشت شاکی بخشیده شد و مابقی آن نیز با همکاری ستاد دیه پرداخت و زمینه آزادی آن‌ها فراهم شد.

وی ادامه داد: مابقی این محکومان به دلیل محکومیت مالی سنگینی که دارند ستاد دیه استان قادر به پرداخت وام بلاعوض به آن‌ها نیست و یا به دلیل نداشتن ضمانت‌نامه برای تسهیلات بلندمدت متاسفانه در زندان هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..